Почистване на бензинови дюзи-част 2
Палене на студен бензинов двигател.
Мъчното студено палене сутрин съсипва акумулатора. Неравномерната и прекъсваща работа на двигателя след това, лошата миризма „на сурово“ и моментния преразход на гориво не се оправят с изрязвания на студения мотор и се позамазват едва със загряването. Ако пък и колата е с АГУ и сама обръща на газ, неприятните усещания стават още по-подтискащи. Сутрин няма много време да се чака загряване, а и продължително да се гори бензин на място в режим преразход обезсмисля показателя „Колко Литра на 100 Километра“.
Защо често описаното по-горе се случва, въпреки че работят коректно и свещи/ел.система, и филтрите са чисти и т.н.? Има 2 техно-химически фактора, които или убягват, или са някак обвити в мистерия от различни доставчици:
1. Инжекторите не подават по правилния начин правилното количество бензин/газ в цилиндрите. Тоест, има вътрешни отлагания и нагари по пътя на горивото (не се получава точно определеното от конструкторите на двигателя), дюзите не го впръскват като аерозолен облак за пълноценното му възпламеняване в цилиндрите.
2. Самото гориво се нуждае от обогатяване и стабилизация - не просто защото е невинаги качествено, а най-вече заради постоянната циркулация до горещия двигател и обратно в резервоара, при повечето коли с АГУ. Това постепенно изпарява най-леките му компоненти - горивата не са хомогенни и прости състави, а се състоят от различно летливи фракции.
Какво следва?
По първия фактор от точка 1:
Абсолютно е задължително промиването/прочистването и смазването на всяка двигателна система, в която циркулират горива – физико-химичната им природа предполага образуването на замърсяващи отлагания при сложните условия вътре (всъщност правилото важи и за маслените двигателни системи, но темата е в друг материал - М-флаш).
Това е толкова обичайно и опростено действие, колкото и миенето на зъбите при хората.
За първоначално такова активно прочистване, с прилагане на иновационни постижения в органичната химия, е създадена формулата на Complex Petrol System Cleaner - препарат-горивна добавка за почистване и сервизиране на бензинови дюзи и системи.
Проблематиката по първия фактор от точка 1 горе и решенията, които този препарат дава,
са предмет на предходното техническо предписание „Бензинов Мотор Част 1“ (или Почистване на бензинови дюзи -1).
По втория фактор, (точка 2 горе), комбинирано с профилактика по първия фактор (точка 1):
Стабилизацията и деемулгизацията на горивото в резервоара е от голямо значение за качеството и характеристиките му. А поддръжката на вече прочистената система в кондиция на чистота и смазаност е важно допълнение - така вече има пълно и завършено решение за най-добра постоянна експлоатация във времето. Именно така е създадена формулата на комплексния бензинов подобрител за ежедневно приложение Petrol Multi Conditioner.
Препаратът е също и с препоръка-акцент за автомобилите, екипирани с АГУ.
Какъв практически резултат дава формулата му за максимум ефективност?
- подобрена динамика и мощност, ритмична работа
- намалена шумност, вибрации и газови емисии
- оптимизиран разход на гориво
- удължен живот на катализаторите
Как действа технологично този продукт всъщност?
- стабилизира и деемулгизира бензините (в резервоара)
- прави мека поддържаща очистка и смазка на системите
- оптимизира качеството и енергийността на горенето в цилиндрите
Какви са техническите аспекти на действието на този препарат?
- правилен синхрон и функция на горивната система
- защита от корозия
- чистота и превенция на турбини и катализатори
- възстановени силови параметри на двигателя
- максимум кондиция за автомобилите с АГУ
Указания за употреба
Препаратът е за третиране на горивото в резервоара (опаковката от 250 мл е за 250 литра,
дозирането е 1:1 000, дори приблизително) и е напълно безопасен.
Желателно е да се налее непосредствено преди зареждане. Специалният дизайн на бутилката
позволява правилното дозиране на милилитрите които следва да се налеят, съобразно литрите
гориво, които ще бъдат зареждани (брой мл=брой л).
Приложение
Подходящ за всички бензинови двигатели, силно препоръчителен за такива с АГУ, както и за нови поколения с директно впръскване, притежаващи системи за третиране на отработените газове.
Приложим е за всякакви стандартни бензинови горива.
Важно:
- за първоначално активно моментално почистване се препоръчва предварително еднократно третиране с друг препарат на XENUM - Complex Petrol Conditioner.
Petrol Multi Conditioner и Complex Petrol System Cleaner са премиум продукти от белгийските лаборатории КСЕНУМ.