Моторното масло
Total QUARTZ 7000 10W-40 е произведено по синтетичната технология и е предназначено за употреба при мотори на бензин или дизел. Съответства на високите и строги изисквания на производителите на двигателите на леките автомобили. Добър избор е за мултиклапанните и турбо агрегатите при нормалните условия на експлоатация. Могат да се използват при автомобили, които са оборудвани с по-стари каталитични системи, а също така са адаптирани и ако колата ви работи с биогориво или безоловен бензин.
Туба от 5 литра.
Спецификации:
ACEA A3/B4;
API SL/CF.
Одобрения:
PSA B71 2294/B71 2300;
VW 501.01/505.00;
MB 229.1.
Какво трябва да знаем за тях?
ACEA A3/B4 – леснолетливи смазки са предназначени за бензинови и дизелови агрегати с директен инжекцион (TDI). По отношение на загубите при изпарение, а също така по чистотата на буталата и стабилността при окислителните процеси, превъзхождат лубрикантите, които са с ACEA A3/B3.
API SL — за автомобили до 2004 година. Тези лубриканти могат да се прилагат при някои многоклапанни и турбо двигателите. Те са енергийно ефективни и екологични;
API CF - стандарт от 1994 година. Предназначен е за off-road, indirect-injected и други дизелови двигатели, включително такива, които използват гориво със съдържание на сяра над 0.5%
PSA B71 2300 – оптимално за съвременните мотори на бензин и дизел (включително турбо) при леките коли. Подходящо е за употреба при продължителни интервали на смяната на маслото и високите изисквания към моторите.
PSA B71 2294 - одобрението е въведено през 2009 година и е предназначено за марките Peugeot и Citroën. Основните изисквания съвпадат със спецификацията ACEA A3/B4 + допълнителни изискавания.
VW 501.01 – подходящи са за някои VW двигатели, които са произведени преди 2000 г. Това е стар клас моторни масла и е приложим само за двигатели, произведени преди август 1999 година. След тази дата е нужно те да имат VW 502.00.
VW 505.00 – за моторни масла на дизелови агрегати с ниво на производителност CCMC PD-2. При масла с вискозитет 10W-40, допуска максимум 15% загуба при изпаряване. Това е стара спецификация за коли преди 2000 година. Никога не я бъркайте с 505.01!
MB 229.1 – за леки автомобили с дизелови или бензинови двигатели, които са били произведени между 1998-2002. Изискванията са повишени в сравнение с тези на стандартите ACEA A3/B3. Не се препоръчва да се използват при автомобилите с година на производство след 2002, а именно бензиновите M271, M275, M28, както и дизеловите OM646, OM647 и OM648.
Физико-химично свойства:
Клас на вискозитета: 10W-40;
Плътност при 15°: 873.6 см3;
Вискозитет при 40°C, ASTM D445: 96.8 mm²/s;
Вискозитет при 100°C, ASTM D445: 14.81 mm²/s;
Индекс ASTM D2270: 160.
Предимства:
Покрива най-строгите критерии на производителите за качество, като по този начин вие сте сигурни, че тези смазки ще се погрижат за удължаването на живота на вашия агрегат;
Рецептурата е била подобрена през 2008 г. В него се комбина съчетанието на базова маслена основа и допълнителни присадки, гарантиращо окислителната стабилност;
Притежават отлични диспергиращи (миещи) свойства;
Грижат се за допълнителната защита от корозия, като по този начин увеличават срока на експлоатация на мотора.