В Bazar.BG от 12 ноември 2012г.
Последно активен вчера в 07:47 ч.
Лесно и бързо монтиране
Електрически, просто свържете електромагнитния парктроник EPS към захранването на крушката за задна скорост.
Компоненти:
Електронният блок А - Да се сложи в колата на сухо място, в близост до антената.
Зумер Б- в купето.
Антена В, дълга 1.9м с кабел Г и един стикер Д - Да се монтират на бронята, за да покрият цялата и дължина
Принцип на работа
Тъй като EPS асистира до последните сантиметри е важно да се маневрира бавно и внимателно. Сензора започва да работи при включване на задна скорост, калибрира се и дава следните сигнализации:
Сигнал изчакай: Ако се чуе единично свирване beep изчакайте кратко до следваща сигнализаиця.
Сигнал дефект: Последователност от редуващи се високи и дълбоки тонове. Системата сигнализира, че не може да работи и инсталацията трябва да бъде проверена.
Сигнал ОК: 3 различни тона индикира, че сензора е готов за работа.
Само след чуване сигнал ОК сензора е готов да сигнализира за приближаващи предмети. Може да засече почти всички форми и материали с изключение на изолиращи като пластмаса, сухо дърво, стъкло. Характеристиките на материала и скоростта с която се доближават допринасят за това колко бързо системата ще започне да сигнализира. Само много бавно захождане гарантира, че системата ще работи до последните сантиметри.
В случай на бавно захождане ще чуете 3 различни прердупрежения:
1.Предупредителна аларма : единично свирване от среден тон, което алармира за дистанция 50-60см. При намаляне на дистанцията сигнализацията се забързва.
2.Стоп-аларма : свирване от висока честота сигнализиращ дистанция от 10-20 сантиметра
3.Контакт-аларма : Дълбок звук който ви предупрежадава да спрете незабавно.
В случай на захождане с голяма скорост ще чуете последователност от свирвания от висока честота (Риск-алларма) сигнализиращи да намалите бързо. Риск-алармата може да бъде чута по всяко време, дори и вместо Контакт-аларма.
В случай когато по задната броня се стича вода от дъжд е възможно да чуете Риск арламата.
Дори с асистанцията на EPS водачите на МПС са длъжни да оглеждат околностите преди да паркират.
Инсталация:
EPS работи само зад брони от пластмаса.
Наличието на метал в близост до антената може да намали нейната чувстивтелност и дистанция на засичане на препядстивя. Магнитни и електормагнитни полета също могат да повлияят на работата на антената.
1. Фиксирайте отвън на бронята парктроника с хартиено или друго тиксо и го свържете като антена. Свържете зумера и захранването на 12V . Сега тествайте EPS като приближите ръка. При правилна дистанция на засичане около 50см антената може да бъде монтирана в тази позиция. При лоши резултати преместете позицията на антената.
Антената трябва да бъде на минимум 40см, но по-добре 50см над нивото на пътя.
Антената трябва да бъде на минимум 20см, но по-добре 30см от колелата.
Антената трябва да бъде на минимиум 3см от металните компоненти.
2. Намерете от къде да прокарате кабела за антената в купето на колата.
3. Изчистете повръхността и подгответе бронята където ще монтирате парктроника.
4. Желателно е температурата да не бъде под 18 градуса по време на лепене.
5. Централната конзола да бъде монтирана в колата на сухо място, в бллизост до връзката с антената.
6. Зумера се монтира в купето на колата.
7. EPS трябва да бъде свързан към крушката за задна светлина с червения кабел към 12V, а черния към маса.