Едуард Л, Бернайс е човекът, който упорито работи за превръщането на пьблик рилейшьнс в индустрия. Дава на професията нейната теоретична основа и набляга но социалната роля на пьблик рилейшънс. Прави заниманието уважавано и го издига до професия, като кара големите компании да осъзнаят стойността на пъблик рилейшънс. През целия си живот Бернайс се стреми да открие какво кара хората да действат и какво влияе вьрху тяхното поведение, вместо да продава продукт или услуга, за каквото е нает, Бернайс продава цял нов начин на поведение. Не се подчинява на приетите норми, защото е убеден, че обикновените правила не могат да се прилагат за него, и многократно доказва, че може да променя реалността, като създава нова. Сред клиентите му са "Американ Табако", "Проктьр & Гембьл", "Дженеръл електрик", "Картие", Енрико Карузо, Руският императорски балет, редица американски президенти, политически фигури и цели държави, Едуард Л, Бернайс показа на цяло едно поколение от прохождащи ПР-специалисти огромната сила, която се крие в професията. При определянето на професията Бернайс чувства нужда от подкрепа и се обръща към своя чичо Зигмунд Фройд. Използва идеите му в комерсиалната сфера, за да предвиди и после да приспособи вярванията на хората и начина, по който те действат, И точно както Фройд бе възнаграден с титлата баща на психоанализата, Бернайс става известен по целия свят като
бащата на пъблик рилейшьнс, всъщност това е книга за Едуард Бернайс, но тя показва как рутинно се моделира публичното мнение от различни сили в нашата култура. И по необходимост това е книга за развитието на пъблик рилейшьнс и за демокрацията в ерата на контрол върху комуникациите.