Opel Omega Elegance 2.6 V6 с ШПЕР
Технически напълно изряден автомобил, гледан, глезен и обслужван винаги навреме без компромис с частите (автомобилен инженер съм). В последно време шофиран от съпругата, но с времето се ползва все по-рядко заради преместване извън града и работа от вкъщи. Opel Omega V6 2. 6 Elegance, 2001-ва - конкретно този екземпляр е произведен по поръчка на 1-вия и собственик в Швейцария и избран богат пакет от екстри. Закупен от мен през 2019 и регистриран в София с доказуем пробег 170766 км като аз съм и втори и единствен собственик в България. Колата разполага с доста редки екстри за времето си и за Опел като цяло, а именно - нивомат и въздушни задни амортисьори с автоматичен реглаж + реглаж на фаровете, шпер диференциал 3. 9 (който в момента е заменен с друг шпер от дизелова Омега с число 3. 55), преден подгрев на седалки и гръб, с 5 степени (дори и модерните коли са с по-малко), заден подгрев на седалки + гръб. Цветна навигация, CD с телефон Nokia (работещ) + CD Changer (също профилактиран и работещ), пръскалки на фаровете, халогени, електрически шибидах, реглаж на волана, мулти волан, бордови компютър с известия за изгорели светлини на колата и ремаркето, както и ниво на течности в автомобила, двузонов климатроник (напълно изправен, работят всички зони, чисто нов компресор монтиран 2023г). Traction Control свързан с дросела на автомобила (позволяващ изключително рязко подаване на газ при ниско сцепление и колата никога не губи контрол), Сервотроник на волана спрямо скоростта на движение, сваляем теглич, Круиз Контрол, темпомат на чистачките, ксенонови фарове (рециклирани изцяло 2022г), електрически огледала с подгрев, ел. стъкла 4 бр. Механика : Двигателят е 2. 6 V6 бензин , кара се с масло Motul 5W40 като разхода му е 1, 5л на 10 000 до смяна. Често съм го сменявал и на по-малко. Така злощастните пластмасови течащи капаци на клапаните са сменени с алуминиеви такива от рядката Vectra B 2. 6. През 2021-ва е монтирана висококачествена LPG уредба с дюзи Херкулес, изпарител Gold GT за до 300 к. с. , електроника - EuropGas, всичко това монтирано в ДинамикАрт (запознатите знаят кой е). Всеки 6 месеца съответно е посещаван същият сервиз за нужни проверки, смяна на филтри, реглаж на фазите на дюзите и всичко нужно. В резултат, колата не записва грешки на нито едно от горивата, налични са оригиналните катализатори + 4-те сонди. Последните 2г е зареждана само с Shell V-Power 100 , винаги догоре. Кутията е ръчна, 5-степенна, стандартна за Omega B. Има съвсем леко доловим шум на 2-ра. Преди 2000 км е сменен съединител LUK, заедно с 2-те помпи. Карданният вал наскоро е свален, проверен и балансиран и са сменени и каретата му чисто профилактично. Задният и диференциал е с 40% заключване (шпер с 3. 9 число) като преди 2000 км също е сменен с дизелов такъв (3. 55) с цел по-ниски и приятни обороти по магистрала. Наличен е и още един резервен дизелов шпер, отново с число 3. 55. Окачване : Предните носачи са с полиуретан, защото при Omega с V6 обикновените тампони се предават много бързо и колата започва да " чука" при дупки и легнали полицаи. Поради това, при движение по павета, спрямо стандартна Омега е една идея по-твърда, но на асфалтов път няма доловима разлика. Задният мост е обслужен със сменени тампони GM, като и диференциала също е със сменени тампони, напълнени с полиуретанова пяна (стават вечни). Задните амортисьори са сменени с чисто нови GM с въздушно автоматично помпане през 2022г. Предните амортисьори все още са оригиналните, но е препоръчително след време да се сменят. Кормилното управление е със секторна кутия, като 2023г са сменени всички щанги, накрайници + задни раздвижни муфи за реглажа на окачването. Спирачки : задните апарати са изцяло рециклирани през 2022г с нови бутала, гумички и водачи. 2024г са сменени 4-те диска и накладки, като предните дискове и накладки са спортни, с други сплави и дисковете имат допълнителни отвори за охлаждане. В следствие на това, колата спира по-добре, когато спирачките са използвани по-интензивно. Течността е изцяло подменена преди 2000 км. Допълнителни елементи : към колата има леген за багажника с цел предпазване на тапицерията, щора (кучкарник) за багаж, монтирано средно огледало с 3 камери - предна, средна за дете и задна + CarPlay и AndroidAuto, TPMS система за следене на налягането в гумите. Интериор : Сива истинска кожа, която винаги е почиствана и третирана с мляко за кожа и друга специализирана химия на Koch Chemie. Оригинално, елементите по корите на вратите и центраната конзола са имитация на дърво, но са заменени със сиви такива. Външни забележки : Има повърхностни ръжди по задната част на праговете и задните вежди. Предната броня е надрана. Задният капак има натиснато петно (така дойде от Швейцария), точки от камъчета по предния капак и предното стъкло. Технически забележки : Понякога не сработва копчето за междинната степен на чистачките. Задното моторче на чистачката е разбито и миещото петно не е на 100 %. Халогените са за полиране. Прибиращите се ел. огледала се нуждаят от почистване, защото в момента функцията им прибиране, не работи. Допълнително оборудване: Колата в момента е с 4 зимни гуми 205 65 15 на 5000 км, като към нея има и комплект летни с други джанти и на същия размер. Към нея преди години съм закупил резервен двигател 3. 2 V6 (не че този не е здрав, просто ми изпадна и имах намерение да ъпгрейдна) и е ВКЛЮЧЕН В ЦЕНАТА, както и допълнителен шпер диференциал. Резервната гума също е налична, като газовата бутилка е монтирана в нейният леген. Тегличът е сваляем и е в собствен леген разположен в резервната гума. Разполагам с пълен набор от фактури, Excel таблици и документи доказващи ремонти, пробег и обслужвания. До Юли 2025-та и е платено всичко - ГО платено на куп, ГТП и Винетка. Идните дни ще и платя и годишния данък до края на 2025-та. Близките обслужвания през последните 6м , глезотии и ремонти включват - смяна на дискове, накладки, промивка на водна система, акумулатор 70Ah AGM преди 2м, сменена изцяло изпускателна система след катализаторите, нови бобини BOSCH, свещи NGK EQUPA, третирана кожа и интериор, реглаж на преден и заден мост, смазване на ключалки и механизмите на ел. стъклата. След 15к км предстои смяна на ангренаж, който е 600 лв с труда и не е болка за умиране. Данъка и е 221 лв в гр. София, 180 лв в София-област. Последното и ГТП е с ЕКО2 , но мога да я мина с ЕКО4 безплатно, ако купувачът желае. Бартери не ме интересуват. Запознат съм, че колата може да не намери пазар на тази цена и съм напълно спокоен от този факт. Ако не се продаде, ще си остане да си доживее старините.
Допълнителна инфомация:
- • 4(5) Врати
- • Bluetooth \ handsfree
- • DVD, TV
- • Аларма
- • Антиблокираща система
- • Блокаж на диференциала
- • Бордкомпютър
- • Възд. възглавници - Предни
- • Възд. възглавници - Стран.
- • Газова уредба
- • Ел. Огледала
- • Ел. Стъкла
- • Ел. рег. на седалките
- • Ел. прогр. за стабилизиране
- • Климатроник
- • Кожен салон
- • Ксенонови фарове
- • Лети джанти
- • Мултифункционален волан
- • Навигация
- • Напълно обслужен
- • Панорамен люк
- • Подгряване на седалките
- • С регистрация
- • Сервизна книжка
- • Серво усилвател на волана
- • Автопилот
- • Теглич
- • Халогенни фарове
- • Централно заключване
- • Шибедах
Преглеждания: 65
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка 0 от 0 глас.