Романът разглежда живота на младите хора, наркотиците и културните субкултури — класика за феновете на съвременната шотландска литература.
За въпроси или допълнителни снимки – пишете.
Внимание! Природно бедствие!
Наближава краят на века и не само часовниците ще преместят стрелки!
Бедствието започна с дебют от мащаба на "Трейнспотинг" през 1993, но се оказа, че това е само началото. Бесният маг на рейв-поколението създаде за пет години пет световно признати шедьовъра на прозата и неотменни бестселъри, които от романи, разкази и новели непрестанно се превръщат в пиеси и култови филми (след "Трейнспотинг" и "Есид Хаус").
"EКСТАЗИ" е следващата книга на Уелш, представена от ИК "КРОТАЛ" на български - свръхконцентрирана проза, която избухва извън границите на формалната си литературна форма. Трите новели - "Лорейн отива в Ливингстън - рейв и розов роман", "Щастието винаги ни се изплъзва - фармацевтичен розов роман" и "Непобедимите - есид хаус розов роман" представляват всъщност три пълноценни, шокиращи повече от всякога романа във всички измерения на сетивността. Този път, дори без познатия масиран жаргон от "Трейнспотинг", Ървин Уелш доказва уникалната си дарба да извади читателя извън кожата - шокиращата магия на Уелш разтърсва и променя, за да откъсне света от тривиалното и да премести личните ви стрелки.
*E C S T A S Y /ЕКСТАЗИ/:
1) екстаз
2)МДМА - метилендиоксиметаамфетамин, амфетаминово производно C11H15NO2, което премахва задръжките и се е използвало в психотерапията до забраната му през 1985 в САЩ.
"ЕКСТАЗИ" Е ПОВЕЧЕ ОТ "ТРЕЙНСПОТИНГ" !
Да четеш книга на Ървин Уелш, е все едно да гледаш филм на Тарантино - оригинална, напрегната, възбуждаща, цинична. Ако трябва да сравним автора на "Трейнспотинг" с някой събрат по перо, то това е един шантав, постмодерен Роалд Дал /не сте забравили "Разкази с неочакван край" и "Моят чичо Осуалд", нали?/. В поредната си провокация към читателите Уелш е обединил под заглавието "Екстази" три новели - "Лорейн отива в Ливингстън", "Щастието винаги ни се изплъзва" и "Непобедимите". Те изненадват феновете на "Трейнспотинг" със смяната на жанра. Но място за тревога няма - откровеният и циничен шотландски хумор, подправен с щипка страх и ужас, отново е тук.
Първата новела, комбинация от рейв и розов роман /според самия Уелш/, иронизира т. нар. женски романи от епохата на Регентството - началото на деветнадесети век. Содомията и некрофилията могат да възмутят по-консервативния читател. Но в края на краищата произведенията на Ървин Уелш не робуват на баналното. Скандални и шокиращи, те са предназначени за по-разкрепостени умове.
В "Щастието винаги ни се изплъзва" алчна фармацевтична компания пуска на пазара болкоуспокояващо хапче, което уврежда новородените. Разтърсваща история, която ви кара да се чудите, къде минава границата между правосъдие, възмездие и отмъщение.
Третата новела ни отвежда в света на наркомана Лойд и неговите приятели - нещо като "Алиса в Страната на чудесата", но през призмата на таблетка ЛСД.
Влез в профила си или се регистрирай, за да не губиш наблюдаваните обяви, търсенията си и следваните потребители – ще ги имаш навсякъде с теб.
Вход/Регистрация