Социологическите анкети / Родолф Гиглион; Бенжамен Маталон
Независимо дали става дума за изучаване на пазара или за проучване на
общественото мнение, анкетата е винаги ключов инструмент за всички
социалнопсихологически изследвания. Тази книга предлага на
практикуващите специалисти и на студентите възможност да усвоят
задължителните знания и умения. Изложението следва логиката на
различните етапи на анкетата: избор на генералната съвкупност, съставяне
на извадки, интервюта и въпросници, анализ на съдържание. За всеки един
от тези етапи се посочват съществуващите методи, инструментите, които
се използват, уточнява се тяхното функциониране и границите на
възможностите им. Разнообразието на типовете анкети, както и на
прилаганите техники, предполага теоретически анализ на всяка една от
тези операции с цел да се избере най-подходящият метод. Един от
най-оригиналните аспекти на този труд е връзката, която непрекъснато се
прави между методологическия подход и анализа на реалните проблеми,
възникващи в практиката. Анкетата има за цел да провокира съвкупност от
индивидуални дискурси, да ги тълкува и обобщи, т.е. да ги сведе до
един-единствен дискурс: например до научен доклад в края на едно
изследване, представящ резултатите. Език: Български
Корици: Меки
Година: 2005
Страници: 383