Ибро Лолов - Цигански песни - ВМА 10890
Балкантон - ВМА 10890
при интерес пишете на лични
отговарям бързо
1. Върни се Нина
2. Имам две очи
3. Момиче мина покрай нас
4. Закачка
5. Лено, Магдалено
6. А бре, чичо
7. Видях хубава циганка
8. Очите ти да видя
9. Циганите пият
10. Една сутрин рано
Музика и текст Ибро Лолов. Изп. Николай Гърдев (1, 2, 4—10) и Сийка Стоянова (3, 7)
Соло акордеон - Ибро Лолов (1, 7, 9), соло кларинет - Иван Байрямов (2, 8), соло цигулка - Кирил Найденов (3, 5), Мирослав Такев (4, 10) и Венцислав Такев (5).
Съпр. орк., дир. Ибро Лолов
Ибро Лолов е български акордеонист, изпълнител на народна музика.
Роден е в циганско семейство и от малък е закърмен с народна и градска музика. Започва да свири на акордеон от 11-годишна възраст, първите му изяви са по софийски кръчми и кафенета. Израснал е в музикално семейство – баща му Лоло Найденов е свирил на кларинет в Кореняшката група.
Любовта му към българската народна музика и срещата с музикалния редактор в БНР – Георги Бояджиев определят пътя му на професионален музикант. През 1953 година прави първите си записи с народен оркестър в Радио София. Паралелно със звукозаписната дейност Ибро Лолов развива активна концертна дейност, пътува из цялата страна, има концертни турнета в чужбина (Балканите и Западна Европа). Работил е с популярните народни певци Атанаска Тодорова, Борис Машалов, Мита Стойчева, Костадин Гугов, с именитите свирачи Петко Радев, Младен Малаков, Диди Кушлева. През дълголетния си творчески път Ибро Лолов е печелил различни награди и конкурси (особено цени лауреатското си звание от Световния музикален фестивал „Сърцето на акордеона“, Франция, 1983 г.). Освен българска народна музика, Ибро Лолов изпълнява балканска (сръбска, гръцка, румънска) и циганска музика (негови са някои от най-популярните цигански песни в България, записани с Николай Гърдев – „Лено Магдалено“, „А бре, чичо“, „Кошничарка“, както и хитовите инструментални танци – Софийски, Булчински, Момински).
Самият Ибро Лолов определя изпълнителския си стил като „шопски стил“, „темпераментна музика“, „стакатно свирене“. Особено цени равновесието в изграждането на музикалната форма, за която казва: „коляно от коляно, така според него, се ражда хорото“.
още обяви в профила Грамофонче