БГ РОК - ФСБ - Обичам Те До тук ВТА 12110 - Антиквар, Леден лабиринт, Сладолед, Гара разделна и др → Обява 32241275

БГ РОК - ФСБ - Обичам Те До тук ВТА 12110 - Антиквар, Леден лабиринт, Сладолед, Гара разделна и др
гр. София Наблюдавай

Публикувана/обновена на 27 септември в 22:25 ч.

Състояние
Ново
Доставка
Лично предаване; Купувача
БГ РОК - ФСБ - Обичам Те До тук - 1987 г.
Балкантон - ВТА 12110
Pop Rock, Prog Rock

при интерес пишете на лични
отговарям бързо

А
1. Обичам те дотук - т. Г. Константинов
2. Антиквар - т. М. Белчев
3. Леден лабиринт - т. Р. Ралин
4. Сладолед
5. Гара разделна - т. Г. Константинов

B
1. Браня се - т. Г. Константинов
2. В средата - т. К. Донков
3. Заспало зло под камък - т. М. Белчев
4. Мама - т. Д. Кузманова
5. Отговор - т. Д. Жотев

Музика: Р. Бояджиев и К. Цеков
Аранжименти: ФСБ

„Обичам те дотук“ е седмият студиен албум на българската рок група ФСБ, издаден от студио „Балкантон“ през 1987 г.

19 албума, над 3000 концерта, стотици изяви в европейски дискотеки и рок клубове, многобройни участия в световни рок фестивали, десетки телевизионни музикални филми и програми...

Това са факти от кариерата на най-добрата българска рок група ФСБ, създадена през 1975г. и станала символ на българския рок.
В началото Румен Бояджиев и Константин Цеков - клавишни и вокал и Александър Бахаров - бас и вокал, като рок трио объркаха представите на публиката и критиката за възможностите на прогресив рока да въздейства, за философията на арта като култура, за перспективите на неповторимия български фолклор в полето на една друга, толкова различна музикална територия.
Едва ли не - еретично!

В този състав излизат на бял свят три сингъла и два албума - “Non Stop” и “II.”.
През 1979г. триото става квинтет. Иван Лечев - китара и Петър Славов - барабани участват за първи път в албума “Кълбото”. С тях, от студийна формация ФСБ се превръща в най-атрактивната и силова концертна група в България. Безкомпромисният звук, перфектната селекция на инструментите, светлинното и лазерно шоу и безспорните хитове издържали изпитанието на времето я правят и днес №1.

Следват участия в рок фестивалите в Брегенц, Осло, Копенхаген, Амстердам и концертни турове из Европа. И още - албумите “78 оборота”, “Любими мелодии” I и “Любими мелодии” II, “След десет години”.

През 1983г. Ивайло Крайчовски става басистът на ФСБ. С него групата представя концертната си програма у нас, на стадион “Академик” и остава в историята като първата българска рок група изнесла концерт на стадион, пред внушителната за годините аудитория - 15 000 души. БНТ заснема концерта “на живо” и го включва в каталога на Златния фонд.

Следват албумите “VI”, забележителният двоен албум “На концерт” записан през 1985г. в препълнената зала Универсиада в София, “Обичам те дотук” през 1987г., “Kissing You Good Night” издаден в Австрия и Германия от Белафон.

ФСБ работят като студийни музиканти за други изпълнители, записват и аранжират огромна част от албумите на българските поп певци, с което променят облика на “българската естрада” и налагат ново виждане за звук и естетически критерии, съизмерими със световните тенденции в музикалната поп култура. Често са ангажирани в звукозаписни студиа в Австрия и ФРГермания, за реализацията на международни проекти.

През 1987г. артистичният им път ги среща с големия Хосе Фелисиано в студиото на изтъкнатия австрийски продуцент, композитор и аранжьор Кристиян Колоновиц - щастлива среща във Виена, последвана от покана да работят заедно и в САЩ. Така, ФСБ стават студийни музиканти, а Румен Бояджиев и Константин Цеков - аранжори и продуценти на албума на Хосе Фелисиано “I’m Never Gonna Change”, записан във Фронт Пейдж студио в Калифорния и издаден от EMI през 1989г. Те са единствените български музиканти удостоени с най-високото признание в музикалния шоу бизнес - Grаmmy 1990 - за продукция и аранжимент на световно известния латиноамерикански хит “Ciellito Lindo”.

През 1987 и 1989г. излизат два емблематични албума на ФСБ - максисингълът “Високо/Няма как” с поредните изпреварили времето си композиции и първият компакт диск с поп и рок музика в историята на Балкантон - “ФСБ”. Не спира работата им и в елитни звукозаписни студиа в Хамбург, Мюнхен и Виена, техни албуми се издават от Белафон, ЕМI,Фонограм.

През 1991г. ФСБ се установяват окончателно в своето студио - най-модерното и с високо професионални технологически параметри в София. В него се записва филмова, театрална, приложна и рекламна музика, общите и соловите им проекти, мастеринг и постпродукция на редица утвърдени имена в българския поп, рок и джаз. Продуцират се и албумите на млади групи и певци.

През 1993г. музикантите излизат за кратко от своето студио за експериментални записи на нови парчета. Първите записани композиции - във Второ тон студио на БНТ с инженерите Боби Борисов и Тодор Лечев, остават в историята като “недовършеният албум” - Последният човек, Вълче време, Иде вятър...

ФСБ не е само рок група. Тя е музикален механизъм, чийто генератор е композиторското дарование на Румен Бояджиев и Константин Цеков обхванали цялостно процеси и насоки на развитие, с ясно осъзнатата си мисия на творци. ФСБ е общност от музикални интереси, вкусове и възможности, организъм, в който всеки е на мястото си и работи. Като цяло, зад шоуто се крие сериозен, висок професионален опит и познание, задълбочено третиране на поетичния текст, интегриране с най-съвременните образци от необятното пространство на арт рока.От самото начало, а и през годините на най-голямата си творческа активност ФСБ се доверяват на Михаил Белчев и Даниела Кузманова за словесното осмисляне на тяхната музика, за посланието чрез думи, което отправят към своята публика. “Изневеряват” им в по-късни албуми с големите български поети Георги Константинов, Добри Жотев, Калин Донков, Евстати Бурнаски, Евтим Евтимов. Експериментират успешно с Румен Леонидов и Георги Кушвалиев. Създават незабравими песни с Радой Ралин и Виктор Самуилов.С това, затварят кръга на поезията, в който музиката доминира. Албумите им я извеждат сред най-оригиналните модели на европейската музикална рок култура. Специфичната звукова палитра се обогатява от майсторски вплетени в рок фактурата партии на български фолклорни инструменти - гайда и кавал, автентични гласове на народни певци, както и на рядко срещаните в тази музика инструменти - маримба, ксилофон, електрическа цигулка. В техните композиции съвършеният синхрон между традиция и новаторство е една от многото постигнати творчески задачи.

В периода 1976 - 1989 година, когато българският шоу бизнес имаше предимно поп измерения направлявани и контролирани от “корифеите” на шлагера, когато цензурата в музикалното изкуство преценяваше неговите достойнства и даваше или не право на голяма сцена, ФСБ единствени надскочиха определения статут и разчупиха границите на социалното влияние на рока. Препълнените концертни зали и стадиони, милионите почитатели и огромните тиражи на албумите им бяха доказателство не само за успех - те бяха провокация към желанието за свободен избор. Цялостната художествена стойност на изкуството на ФСБ бе израз на хуманните надежди и стремежите на младата интелигенция, на прогресивно мислещата аудитория, на потенциала на една нация със самочувствие и безспорни музикални традиции във всички останали жанрове.

Далеч и встрани от дребнотемието и комерсиализма, всяка от песните на ФСБ и днес представлява един малък, многостранен и дълбоко осмислен свят от общочовешко и общозначимо етическо цяло - бисер в историята и настоящето на българската рок култура. Героят на тези светове е мъдър, уравновесен и богат духовно човек, любовта в тях не трае от изгрева до залеза, а природата не е само поетичен фон на събитията. И днес, пиеси писани преди 30 години звучат съвременно, разкриват нови перспективи и не внушават носталгия към нещо безвъзвратно отминало. В песните на ФСБ има кодирана сила, която завладява слушателя със съвършеното равновесие между изразни средства и замисъл. Затова, ФСБ влезе в съзнанието на хората като явление, просто и естествено, с на пръв поглед претенциозната си музика. Музикантите от тази изключителна група никога не измениха на себе си и никога не излъгаха своята публика. Тя ги очаква и днес, както и преди. Те промениха критериите за “тавана” на българските възможности в рок музиката, а като аранжори, продуценти и студийни инструменталисти оформиха нов облик на звуковата култура и студийния звукозапис у нас. Много от звездите на българския шлагер, а и поп изпълнители от новото поколение дължат нивото на съвременния саунд в своите продукции на тях. Компетентността, опитът и огромното познание за тайните и бъдещето на рока ги правят търсени и предпочитани продуценти на дебютните албуми на елитни млади рок групи и певци. Колоритната илюстративност на тяхната музика е още едно качество, което ги нарежда сред най-специфичните автори и на филмова и театрална музика у нас.

още обяви в профила Грамофонче


//www.youtube.com/embed/B-4T8ahtwh0
Преглеждания: 1 987
Оценка 4.6 от 119 гласа.
Още обяви в Bazar.BG
Интересни предложения: Антиквари
Цена
Цена:
Договаряне
190 рейтинг
Грамофонче - колекция грамофонни плочи
В Bazar.BG от 26 март 2020г.
Последно активен днес в 00:04 ч.
885 обяви на потребителя
Съобщи за нередност!