Paul Robeson in Moscow - Поль Робсон в Москве
Поль Робсон в Москве
при интерес пишете на лични
отговарям бързо
A1 There is a Balm in Gilead
A2 Berceuse
A3 Tsaï Na Yao
A4 Printemps de Mes Jeunes Années
A5 Didn't My Lord Deliver Daniel
B1 Joe Hill
B2 Monologue D'Othello
B3 Berceuse Mexicaine
B4 Les Bateliers de la Volga
B5 John Brown's Body
B6 Ode à la Joie
Пол Робесън е американски бас баритон артист на концерти и сценичен и филмов актьор, който става известен както със своите културни постижения, така и със своите политически активизъм. Образование в колежа Rutgers и университета Колумбия, той е бил звезден спортист в младостта си. Той също така изучава суахили и фонетика в Училището за ориенталски и африкански изследвания в Лондон през 1934 г. Политическата му дейност започва след срещата му с безработни работници и антиимпериалистически студенти, с които се среща във Великобритания, и продължава с подкрепата за републиканската кауза в испанската гражданска война и противопоставянето му на фашизма. В САЩ той се активира в Движението за граждански права и други кампании за социална справедливост. Симпатиите му към Съветския съюз и комунизма, както и критиките му към правителството на Съединените щати и неговата външна политика, го накараха да бъде в черния списък по време на ерата на Маккарти.
Между 1925 и 1961 г. Робесън записва и пуска около 276 отделни песни, много от които са записани няколко пъти. Първият от тях са духовете "Steal Away", подкрепени с "Were You There" през 1925 г. Записаният репертоар на Робесън обхваща много стилове, включително Americana, популярни стандарти, класическа музика, европейски народни песни, политически песни, поезия и говорими откъси от пиеси.
Робънсън се изявява във Великобритания в гастролираща мелодрама „Вуду” през 1922 г. и в „Император Джоунс” през 1925 г. и постига голям успех в лондонската премиера на „Шоу лодка” през 1928 г., установявайки се в Лондон за няколко години със съпругата си Есланда. Макар да продължава да се утвърждава като концертен артист, Робесън участва и в лондонска продукция на Отело, първата от трите постановки на пиесата в хода на кариерата му. Той също така печели внимание и във филмовата продукция на Show Boat (1936) и други филми като Sanders of the River (1935) и The Proud Valley (1940). През този период Робесън се застъпва за Испанската република по време на испанската гражданска война и става активен в Съвета по африканските въпроси (CAA), подкрепяйки усилията им за придобиване на независимост на колонизираните африкански държави от европейското колониално управление.
Завръщайки се в САЩ през 1939 г., по време на Втората световна война Робсън подкрепя американските и съюзните военни усилия. Въпреки това историята му на подкрепа за каузи за граждански права и просъветска политика предизвика контрол от ФБР. След края на войната CAA е поставен в списъка на подривните организации на генералния прокурор и Робънсън е разследван по време на ерата на Маккартизма. Поради решението му да не се откаже от публичното си застъпничество, държавният департамент на САЩ му отказва паспорт и следователно доходите му рязко намаляват. Той се премества в Харлем и от 1950 до 1955 г. публикува периодично издание, наречено „Свобода“ , което е критично за политиките на Съединените щати. Правото му да пътува в крайна сметка е възстановено в резултат на решението на Върховния съд на САЩ от 1958 г. Кент срещу Дълес. В началото на 60-те години той се пенсионира и преживява останалите години от живота си във Филаделфия.
още обяви в профила Грамофонче