- много малко външни елементи;
- фиксирано усилване: за TDA1554Q - 26dB/20 пъти/
за TDA1558Q - 46dB/200 пъти/;
- захранващо напрежение 14.4V /6÷18/V;
- изходна мощност (на канал) при изкривявания 10%: 4Ω - 6.5W; 2Ω - 11W;
- наличие на режим на "изключен входен сигнал" ("mute") и чакащ режим ("stand-by") с консумация до 100µА;
- изкривявания при изходна мощност 1W - 0.1%;
- термична защита;
- защита от късо съединение към маса или към "+" за кратко време;
- максимален импулсен ток: 4А;
- консумиран тоk /без сигнал/: до 80mA;
- входен импеданс: 25кW;
- обратно напрежение: до 6V;
- разсейвана мощност: 60W;
- термично съпротивление: 1,5°C/W;
- максимална температура на структурата: 150°С;
Горната гранична честота не е ограничена схемно, а долната
може да се определи по следната формула /при спад -3dB/:
160
На извод 14 (между точките S на платката) се включва ключ S за управление на усилвателя - спиране на входния сигнал и преминаване в режим на чакане с минимална консумация.
Захранвaщите проводници трябва да са къси. Задължително е "-" на крайните стъпала в инт.схема /изводи 7 и 11/ да е с отделен проводник към захранването, а не заедно с извод 3 (масата на входния сигнал). При необходимост между захранващите проводници, близо до усилвателя, да се постави електролитен кондензатор с голяма стойност.
Усилвателят може да се монтира върху шасито на радиоприбора, но специлно е оразмерен за алуминиев радиатор No.500 0194 с дължина 60 /80/мм, като се раположи (за предпочитане надлъжно) в канала му. Ако се постави върху канaла перфориран алуминиев капак, ще се получи един завършен вид на усилвателя. Радиаторът ще бъде вътрешно свързан с подложката на интегралната схема и "-".
Преди запояването на интеграланата схема, да се огънат предните изводи (нечетните) на разстояние 6мм от четните. След запояването на схемата се монтира кондензаторът C1 в хоризонтално положение върху изводите и.
При свързването на високоговорителите да се обърне внимание на означения на схемата поляритет. Това се налага поради факта, че четирите канала не работят синфазно, а са два по два дефазирани. Ако не се спази поляритета, ще се получи акустично "късо" съединение.
ВНИМАНИЕ! При вграждане на усилвателя в автомобил да се има предвид, че автомобилната електроника е подложена на значителни (над 50V) пикови напрежения. За предпазване на усилвателя може да се използва
кит 176 - "Защита от пренапрежение"
.
ХАРАКТЕРИСТИКИ