Автор на книгата е Надежда Витанова, изданието е от 1976 г, меки корици, 159 страници. Почти отлично състояние. На места има подчертавано с молив, няколко страници са разлепени, налични са.
Съдържание:
Увод
Първа глава: Теоретическа постановка на основния проблем
1. Личностен подход
1.1. Формиране социалната дейност
1.2. Ролята на вътрешните условия и отношенията за формиране на личността
1.3. Личностният подход и отражението му върху насоките на изследването
2. Взаимоотноженията между децата - социална система
2.1. Играта като система с два основни структурни инварианта
2.2. Интелектуални, емоционални и нравствени компонети в самоорганизацията на социалната система;
Втора глава: Обусловеност на взаимоотношенията от взаимооценката между децата
1. Интелектуални компоненти в оценката между децата, свързани със самоорганизацията във вътрешната структура на играта
1.1. Създаване на осмислено отношение към партньора в процеса на осъществяване обективния план на играта
1.2. Развитие на обобщението като основа за развитие на критерии за оценка
2. Връзка между оценката и нравственото развитие на детето
2.1. Подражанието между децата - път за формиране на нравствени качества
2.2. Осъзнаване на собственото положение в колектива
2.3. Влияние на общественото мнение върху нравственото развитие на детето - обект и субект на оценката
3. Позиция и роля на детето и взаимооценката между децата
3.1. Влияние на ролята в играта върпу оценката за детето като обект
3.2. Влияние на игровата роля върху оценката на детето за другарите му
Трета глава: Емоционална обусловеност на взаимоотношенията между децата
1. Развитие на положителни социални преживявания по време на игра
1.1. Симпатия и съпреживяване
1.2. Състрадание и съчувствие
1.3. Приятелски чувства
1.4. Нравствено съдържание на социалните преживявания
2. Условия в играта, които благоприятстват за положителните емоционални отношения между децата
2.1. Социалното развитие на детето в играта
2.2. Повишаване емоционалната удовлетвореност на детето от живота в колектива чрез играта
2.3. Влияние на играта върху груповото настроение
2.4. Влияние на играта върху осъзнаването от детето на преживяванията на околните
3. Ролята на съзнанието в генезиса на емоционалните решения, проявени в играта
Заключение
Литература