К. С. Станиславски
За да създаде актьорът жив типичен образ на сцената, не е достатъчно само да знае законите на своето изкуство, не е достатъчно да притежава устойчиво внимание, въображение, чувство за правда, емоционална памет, а също и изразителен глас, пластика, чувство за ритъм и всички други елементи на вътрешната и външната артистична техника. Той трябва да умее да използва тия закони на самата сцена, да знае практическите похвати, с които се въвличат всички всички елементи на творческата природа на артиста в процеса на създаване на ролята, т. е. да владее определен метод на сценична работа.
СЪДЪРЖАНИЕ
Г. Кристи, В Л. Прокофиев. К. С. СТАНИСЛАВСКИ ЗА РАБОТАТА НА АКТЬОРА ВЪРХУ РОЛЯТА 5
РАБОТАТА ВЪРХУ РОЛЯТА ["ОТ УМА СИ ТЕГЛИ"]
I. ПЕРИОД НА ОПОЗНАВАНЕ 65
И. ПЕРИОД НА ПРЕЖИВЯВАНЕ 108
III. ПЕРИОД НА ВЪПЛЪТЯВАНЕ 158
РАБОТАТА ВЪРХУ РОЛЯТА
["ОТЕЛО"]
I. ПЪРВО ЗАПОЗНАВАНЕ С ПИЕСАТА И С РОЛЯТА..........188
И. СЪЗДАВАНЕ ЖИВОТА НА ЧОВЕШКОТО ТЯЛО [В РОЛЯТА] 206
III. ПРОЦЕС НА ОПОЗНАВАНЕ ПИЕСАТА И РОЛЯТА [АНАЛИЗ] 224
IV. [ПРОВЕРКА НА ИЗМИНАТОТО И РАВНОСМЕТКА] 260
ДОПЪЛНЕНИЯ КЪМ «РАБОТАТА ВЪРХУ РОЛЯТА» [«ОТЕЛО»] [ОПРАВДАВАНЕ НА ТЕКСТА] 272
ЗАДАЧИ. СКВОЗНОЕ ДЕЙСТВИЕ. СВРЪХ ЗАДАЧА 287
ИЗ РЕЖИСЬОРСКИЯ ПЛАН НА "ОТЕЛО" 294
РАБОТАТА ВЪРХУ РОЛЯТА ["РЕВИЗОР"]
ДОПЪЛНЕНИЯ КЪМ «РАБОТАТА ВЪРХУ РОЛЯТА» [«РЕВИЗОР»] 349
[ПЛАН НА РАБОТАТА ВЪРХУ РОЛЯТА] 349
[ЗА ЗНАЧЕНИЕТО НА ФИЗИЧЕСКИТЕ ДЕЙСТВИЯ] 353
[НОВ НАЧИН НА ПОДХОД КЪМ РОЛЯТА] 355
[СХЕМА НА ФИЗИЧЕСКИТЕ ДЕЙСТВИЯ] 360
ПРИЛОЖЕНИЯ
ИСТОРИЯ НА ЕДНА ПОСТАНОВКА. (ПЕДАГОГИЧЕСКИ РОМАН) 369
[ЗА ЛЪЖЕНОВАТОРСТВОТО] 447
[ЗА СЪЗНАТЕЛНОТО И НЕСЪЗНАТЕЛНОТО В ТВОРЧЕСТВОТО] 456
[ПРЕМАХВАНЕ НА ЩАМПАТА] 461
[ОПРАВДАВАНЕ НА ДЕЙСТВИЯТА] 463
ИЗ ИНСЦЕНИРОВКАТА НА ПРОГРАМАТА НА ОПЕРНО-ДРАМАТИЧЕСКАТА СТУДИЯ 465
КОМЕНТАРИИ
БЕЛЕЖКИ 473
ИМЕНЕН ПОКАЗАЛЕЦ 542
Издателство Наука и изкуство
Град на издаване - София
Година - 1977 г.
Език- Български
Страници - 543
Корици - Меки
Категория - Изкуства и науки за изкуствата
Ширина (мм)
145
Височина (мм)
210
Дебелина (мм)
26