Австрийски, унгарски и български винтидж микрофонни стойки
Предлагам три вида прави микрофонни стойки, които са произлезли една от друга. Стойките са изключително редки и много запазени
запазени. Повечето са неразличими от нови, въпреки изминалото време от изработката им (1968 – 1973). И така. Студията имат нужда от стабилни, много добре изолирани от подовия шум микрофонни стойки с универсално приложение. За разлика от стойките за временни събития, студийните са тежки и могат да се използват дори с прекаран през тях кабел.
№ 1 СВЪРШИХА !!! През далечната 1968 австрийската фирма Atlas Metallprodukte започва производство на основи с тела - микрофонни стойки за звукозаписните студия в Австрия и ГФР. Основите са със специално създадена торсионна система за шумоизолация от пода. Тя – системата е патентована и произведените стойки намират много добър прием , като започва износ дори за САЩ. Това е моделът стойки, които предлагам под 1.
№ 2 В същото време унгарския производител на аудио техника и оборудване BEAG, купува патента и започва производство за нуждите на страните от СИВ. Така се ражда стойката DM- 100, която става базова за повечето звукозаписни студия в социалистическия лагер включително ГДР. Стойкато е много добре изработена и по нищо не отстъпва отг австрийския модел. Това е стойката , която предлагам под №2
№ 3. Около 1968 година Радио София купува 8 бр. от Унгария но стойките са много скъпи заради австрийския патент, а бюджета на радиото е малък. Тогава един от звукоинженерите в отдел „Технически“ – инж. Харизанов отива и занася една стойка в завод „Гроздан Николов“ – Благоевград и ги моли да направят нещо много подобно, но без да купуват от Австрия лиценз за да е по-евтино. Тогавашния технолог , по-късно и директор на завода - Живко Сучев обещава и така се появява българският, силно опростен вариант под името „Стойка подова – сгъваема СПС-68“ . Направена е доста грамотно конструктивно и като изпълнение, но с преразход на материал. Задоволява за дълго нуждите от подобен артикул у нас и други страни от СИВ, като се изнася най-вече за СССР. Тази стойка предлагам под №3
Унгарската стойка има възможност за траен монтаж на кабел в тялото им. Кабелът влиза в телескопичното тяло през основата и излиза през нарочен отвор, непосредствено под възела за монтаж на микрофонния държач. Това е така наречения „кабелен канал“ и е много удобен за работа в студио, защото може да се поставя и сваля само микрофона а кабела да си остава в стойката. При нормална работа без използване на канала, кабелът се фиксира в основата чрез специално монтирана серпентина „охльов“. В основите може да се монтира всичко с обявения по-долу диаметър. Възелът за монтаж на държача е със стандартната аудио резба 3/8“, което позволява монтаж на всякакви държачи, рамена и приспособления на стойката, които са с тази резба или с преходи /адаптери /. Заради тежките основи, стойките са изключително стабилни. DM-100 има бакелитова контра гайки при резбата. Всяка стойка се състои от сгъваема основа - комплект и телескопично тръбно тяло. Всички стойки са преминали проверка, регулиране и освежаване. Ето и другите параметри: / Н – височина, Ф – външен диаметър на телескопичното тяло. /
Стойка: N 2 BEAG DM-100, № 3 СПС – 68
Н само основа: 170мм, 190 мм
Н общо min.: 100 см, 100 см
Н общо max.: 170 см, 180 см
Тегло основа: 2,4 кг, 1,2 кг
Тегло общо: 3.15 кг, 2.4 кг
Диаметър тяло: мм Ф-16, мм ф-26 мм
Кабелен канал: да, не
--------------------------------------------------------------------------------------------
Цена в лева : 40, 30
Вижте внимателно снимките. НА ТЯХ ДОБРЕ СЕ ВИЖДА КОНСТРУКЦИЯТА НА УНИКАЛНАТА ОБУЗШУМИТЕЛНА СИСТЕМА.