Медийна конкуренция и съвместно съществуване. Теория за нишата /Media Competition and Coexistence
Media Competition and Coexistence. The Theory of The Niche
Отлично запазена, но с подчертавания на места в текста с молив. Твърди корици, 145 страници, английски език.
Тази книга разглежда как медийните фирми, както и цели индустрии, съществуват и продължават да съществуват във времето въпреки това, което често изглежда като прекалено интензивна конкуренция за такива ресурси като публика и рекламодатели. Обръщайки се към конкуренцията в и между медийните организации и индустрии, включително радио, кабелна телевизия и интернет, авторът Джон У. Димик изучава медийните индустрии през призмата на теорията за нишата, разработена от биоеколози, за да обясни конкуренцията и съвместното съществуване. Той разглежда целите на различните медии – аудитория, рекламодатели, пари – и как те се конкурират, като използва примери от различни проучвания.
Всяка глава включва съответни икономически конструкции в аналитична рамка. Този подход използва икономиката на мащаба за обяснение на селекцията и твърдата смъртност във вестниците и киносалоните; прилагането на концепцията за транзакционните разходи за обяснение на възхода на рекламните агенции; използването на концепцията за стратегическа група при анализиране на стратегията за широчина на нишата; и измерването на удовлетворението.
Изчерпателен преглед на детерминантите на медийната конкуренция и съвместно съществуване, Media Competition and Coexistence: The Theory of the Niche предлага уникални прозрения за учени, студенти, изследователи и практици в медийната икономика, управление и бизнес.