Когато шампанското все още не се леело така фриволно и роклите не оставяли място за дишане, добрите кремове били достъпни само за изискани дами и ски панталоните не били нито практични, нито красиви, а думата дизайн все още не била измислена, умните жени се заемат с възхитителна решителност да разработят продукти, които не само поразяват със своята иновативност и финес, но определено изпреварват и времето си.
Със своите маркетингови концепции, продажбени стратегии и управленски решения те стават пионери на това, което днес наричаме брандинг, хоумшопинг или франчайзинг. Те започват първоначално с дребни пари назаем или благодарение само на причудливата си креативност и маневреност. Докато в края на живота си повечето от тях притежават бизнес империи от световен мащаб. В обикновени ателиета, малки работилнички или домашни лаборатории те създават своите продукти и маркетингови концепции. Които и до днес продължават да бъдат успешни като световните марки Chanel, Prada, Tupperware, Estée Lauder и много други.
Някои от тях са добре известни, други са дълбоко забравени. А техните изобретения и бизнес стратегии като памперса на Марион Донован или продажбената стратегия на Брауни Уайз продължават да ни служат и днес и остават ненадминати по своята гениалност и функционалност. Като дълбоко погребаното име на Марта Матилда Харпър - създателката на първата франчайз система в света. Тя измисля франчайзинга години преди McDonald's да достигне своя триумф. Или жената, направила революция в света на красотата Хелена Рубинщайн и завладяла целия свят със своите 12 бурканчета с крем, във времена когато салонът за красота е нещо необичайно.
Авторките Клаудия Ланфранкони и Антония Майнерс с фин усет и увлекателност представят 21 умни жени на бизнеса, чиито житейски истории ще ви дадат кураж да дадете път и на собствените си идеи и да ги подарите на света, както го направиха те.
Клаудия Ланфранкони е родена през 1971 година. Учи история на изкуството в Бон, Флоренция и Рим. Работила е в тематичната секция на Süddeutsche Zeitung и е била редактор в Architectural Digest. Автор е на множество книги, публикувани от издателство Elisabeth Sandmann Verlag, сред които Fliegst du schon (Летиш ли вече), Kluge Geschäftsfrauen, (Умните жени на бизнеса), Ladys in Gummistiefeln (Дамите в гумени ботуши). Клаудия Ланфранкони работи като автор на свободна практика и живее със семейството си близо до Мюнхен.
Антония Майнерс е родена в Бамберг и израства в Берлин. Учи културология в Източен Берлин, а по-късно, през 1977 година, се премества в Западен Берлин, където изучава немски език и театрознание. Работи като редактор на свободна практика за книгоиздатели и е публикувала множество книги, включително в издателство Elisabeth Sandmann Verlag.