Албум с репродукции на художника Едуар Мане
Доставка
Лично предаване; Купувача
Вид
Колекции книги и списания
Картините на Едуар Мане изцяло отговарят на това виждане за художника на
модерния живот. Аристократ и бохем, Мане скандализира френската салонна
публика и не обръща внимание на академичните конвенции. Повлиян от
широките си познания за старите майстори, той добавя ново съдържание към
традиционните жанрове и променя утвърдените елементи в живописта. Силно
индивидуален художник, с реалистичен подход към стила и техниката, Мане
не счита себе си импресионист, но определено има важно влияние върху
импресионистите и сам научава много от тях.
Неговата свобода от
морални асоциации и алегоричен смисъл е причина да бъде приеман за един
от основателите на модерното изкуство и един от най-влиятелните
художници от края на 19-и век.
ВАЖНИ КАРТИНИ:
Музика в градините на Тюйлери, 1862, маслени бои на платно, 76.2 x 118.1 cm,
Национална галерия, Лондон
Закуска в ателието, 1868, маслени бои на платно, 118 × 154 cm, Нова картинна галерия, Мюнхен
Пиячът на абсент, 1859, маслени бои на платно, Нова глиптотека, КарлсбергСтарият музикант, 1862, маслени бои на платно, 187.4 × 248.2 cm, Национална галерия, Вашингтон
Уличната певица, 1862, маслени бои на платно, Музей на изящните изкуства, Бостън
Закуска на тревата, 1863, маслени бои на платно, 208 × 264.5 cm, Музей Орсе, Париж
Олимпия, 1863, маслени бои на платно, 130.5 × 190 cm, Музей Орсе, Париж
Балконът, 1869, маслeни бои на платно, 170 x 124 см, Музей Орсе, Париж
Импресионистичен
портрет на Клод Моне, лодка по Сена в Аржантьой, 1874, маслeни бои на
платно, 50 × 64 cm, Нова картинна галерия, Мюнхен
Гранд Канал Венеция, 1875, маслeни бои на платно, 65 × 54 cm, Музеят Шелбърн, Шелбърн, Върмонт
Железопътната линия, 1873, маслeни бои на платно, 93.3 × 111.5 cm, Национална галерия, Вашингтон
Преглеждания: 284
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка 0 от 0 глас.