Литиев акумулатор LiFePo4 24V 280ah със BMS+BT+5a изравнител
Предлагаме много модели инвертори с пълна синусоида, хибридни инвертори, микроинвертори с ограничител, зарядни устройства, MPPT соларни контролери, UPS устройства с пълна синусоида, соларни панели, акумулаторни батерии, кабели, защити и всичко необходимо за вашата система, както и гаранционен и извън гаранционен сервиз. При интерес можете да разгледате останалите ни обяви. Разполагаме с физически магазин в София, от където можете да вземете лично каквото ви е необходимо. Можем и да ви го изпратим с наложен платеж по куриер. Тестваме всяка техника преди това, или във ваше присъствие. Ако ще я инсталирате сами и имате нужда от съвети, попитайте ни. При необходимост, разчитайте и на безплатна първоначална настройка, ако устройството го позволява.
Защо на паза ра се предлагат евтини и скъпи литиеви акумулатори? Има ли всъщност разлика между тях? Каква е причината разликите между цените на литиевите батерии да е толкова голяма? Една и съща технология, един и същи капацитет, добър търговски вид, а се предлагат със толкова различни цени?!
Много потребители купуват батерии от Алиекспрес или Алибаба, като доволно потъркват ръце спестявайки половин цена прескачайки родните търговци. В някои случаи остават доста разочаровани когато стоката не пристигне или бъде спраяна на митница и се налага да платят ДДС и мито, да подготвят необходимите документи, както и да почакат на опашки, но това е тема на друг разговор, а и се случва рядко. Поръчват изгодна батерия, и тя се оказва в повечето случаи че работи. Въудушевени след две седмици тест, разказали за страхотната сделка и обещали да помогнат и на приятели, че да изкарат понякога и някой лев, купуват и ще една. Идва и тя, и тя работи, и доволно влизат в някой форум да се похвалят и да разкажат какви лакомници са всички търговци и да нахъсат останалите да бъдат разумни и предприемчиви и за цената на една да купят две, дори три. Някои не спират до там, ами започват и да си играят на търговци. Къде е разковничето? Това, че понякога батериите не са със обявения капацитет или се предлагат като LiFePo4 (3.2V) а са Li-Ion (3.7V), изобщо няма смисъл от коментар. Основната причина е друга. Всеки може да провери в платформата Alibaba.com за цените на елементите от които се асемблират батериите, след което да се свърже със търговец и да попита дали предлага клетки втора употреба. И тогава, О, чудо, почти всички предлагат?!? Е как така? Нали вие ги произвеждате? От къде намирате втора употреба? След като излязат от завода, клетките се инсталитат във електрически автобуси и камиони, резервно захранване на кораби и влакове, клетки на мобилни оператори, за подстанции, за военни нужди, промишлени UPS системи и къде ли още не. След динамично използване 1-2 години, батериите се разглобяват, елементите им се подменят а старите се тестват, категоризират, фолират, заваряват им се терминали и отиват за повторна продажба като нови или употребявани. Говорим за мащабен преопаковачен процес, в който се поставят нови QR кодове, произвеждат се кашони и пяна която се изрязва по размера на клетките. Преминали целия цикъл на външно реновиране, клетките са неразличими от нови. Така милиони клетки се подготвят за следващото им „назначение“. Това е цяла индустрия. Може би най-измъчените елементи не отиват на пазара, но това ние не знаем. Предприемчиви бизнесмени с евтините клетки асемблират батерии в „гаражни“ цехове от неквалифицирани и дори необразовани работници, които често са деца. Това, че продукта който се предлага има отличен външен вид и някаква търговска марка, далеч не означава че е качествен! Малкия проблем на тези батерии е, че може да имат кратък експлоатационен период. Големия проблем е, че много от тях не са безопасни и крият сериозни рискове от запалване. Бурния процес на разпалване наподобява лека експлозия. Ако това се случи, металните кутии в които са разположени елементите на някои от тях, се разтапят за секунди от температурата достигаща няколко хиляди градуса. Запалване може да настъпи и при неправилно оразмерен капацитет на акумулатора спрямо нуждите на системата, и от там твърде мощен разряд или заряд, загряване на клетките и ... При изграждане на система с батерии, тези и други обстоятелства се взимат в предвид. Всички компоненти се оразмеряват и се предвиждат възможни събития или промени в обстоятелствата, за да не се случи гореспоменатото. Ако решите сами да асемблирате батерия без необходимите знания и опит, или да закупите такава със съмнителен произход, по-добре изгледайте няколко клипчета в YouTube.com преди това, за да се запознаете със възможните последствия. Как някой ви продава батерия, без да ви попита за какво ще я ползвате и за условията в които ще работи, и ви дава 5-10 години гаранция?!? Попитайте него!
Асемблираните на кухненската маса батерии със закрепен чрез свински опашки BMS, без изолатори помежду им, голи клетки с голи терминали, пристегнати от електропроводими материяли, непристегнати, без изравнител и куп опасни недомислици можете да срещнете често из мрежата. Така популярния топ баланс е поредния търговски трик, който „колегиите“ афишират че е направен, който дори не е от значение след 6 месеца или година ако не са съобразени куп подробности. След топ баланс клетките трябва да бъдат на еднакво напрежение в диапазона 3.65-3.55V а не на 3.33V!
Сглобените от нас батерии имат вид сходен с този на снимките. Формата и капацитета са според нуждите на клиента. Всяка батерия изработваме индивидуално, като производителя и модела BMS, мощността му и тази на изравнителя са съобразени със желанията на клиента и нуждите на системата.
Разполагаме и с други асемблирани батерии с различни капацитети 4S (12V), 8S (24V). 15S u 16S (48V), които все още не сме качили на обява.
Тази батерия е предназначена за 24V система! Предлагаме асемблирани батерии със сходна конструкция, 280ah клетки за 12V и 48V система.
BMS характеристики:
*позволява до 250А разряд (около 6000W)
*позволява до 125A заряд (около 3000W)
Характеристики на клетките по данни на производителя (EVE):
*8Х 280АН LiFePo4 (литиево-железен фосфат) – 7.2 квч
*номинално напрежение 3.2V / 25.6V
*брой цикли заряд-разряд: 6000 при 80% разряд
*максимален продължителен разряден ток: 280А
*препоръчителен заряден ток: до 110А
Характеристики на изравнителя:
*мощност: 5А
*тип: активен
Цена за 12V 4S 280ah 3.6квч: качена е на отделна обява
Цена за 24V 8S 280ah 7.2квч: 4200лв със ДДС
Цена за 48V: 15S/16S 280аh 14.3квч(16S): качена е на отделна обява
*включително една година гаранция, като тя може да бъде удължена до десет години при покупката, срещу доплащане от 5% за всяка допълнителна година
Много е важно да се съобразят следните условности, отнасящи се до дългия живот и надежната и безопастна работа на литиевите батерии:
*не „обичат“ студ, особено под нулата. С намаляване температурата на клетките, се засилва техния саморазряд. Температурния им диапазон под който е желателно да не се охлаждат е от +5 до -20, като приближавайки и преминавайки граничните -20, съществува риск от самозапалване!
*зареждането и разреждането води до повишаване температурата на клетките. Високата околна температура в комбинация със използването им може да доведе до прекомерно загряване, а от там повреда в клетките, дори възпламеняване. Това се случва при температура 110-120 градуса, така че трябва да се съобрази зарядния и разрядния ток при съхранението на литиеви акумулатори в топла среда.