Kef 105.3 → Обява 52251104

Kef 105.3
гр. София, Зона Б-19 Наблюдавай

Публикувана/обновена на 27 ноември в 12:05 ч.

Състояние
Използвано
Доставка
Купувача
https://www.youtube.com/watch?v=QVGVoPWtYu8&t=1s

Моделчето е много добре описано в този клип. Внедрените в този модел технологии и иновации не са 1-2. Като се почне с неодимовия магнит и пищялката в гърлото на средночестотния и се мине през бандпас обема за басовите говорители, изключително добре направените кутии, ако се вгледате ще видите че средночестотните са в изцяло отделна кутия от материал по-плътен от дърво, която е залепена за основната кутия която държи 2та баса, много добре подбрани филтри, тежки кутий естествен фурнир в черно. Общо тегло 90кг. Лично предаване София Зона Б19.
Rated input 150W
Max Input 300W
Width 280x Height 1,104x Depth 405 mm

KEF Model 105/3, система от високоговорители за под, въплъщаваща няколко усъвършенствани и неконвенционални дизайнерски характеристики, е най-новият член на серията Reference на компанията. 105/3 е сравнително голям високоговорител с форма на колона и тежи повече от 40 килограма. Корпусът му с фурнир от орех, който е висок 113 см, широк 28 см и дълбок 40 см, е красиво завършен по всички видими повърхности. Корпусът е изработен от 22-милиметрова (около 7/8 инча) плоскост и е снабден с четири крачета с шипове и подвижни пластмасови капачки за защита на подовите настилки. За употреба върху мокетни подове, KEF препоръчва капачките да се свалят след поставянето на високоговорителите.

KEF 105/3 е четирилентова система, оценена за много висока чувствителност, висок акустичен капацитет и изключителна мощност. Басовата ѝ секция се състои от два насочени нагоре 8-инчови високоговорителя; те са монтирани в корпуса в конфигурация с двойно свързани кухини, въведена за първи път от KEF в най-високата им система от високоговорители Model 107. Магнитните структури и рамки на високоговорителите са свързани с твърд прът за премахване на силата (с диаметър около половин инч), за който се твърди, че намалява акустичното изкривяване и преноса на енергия от нискочестотните говорители към стените на корпуса. Комбинираният изход на двата нискочестотни говорителя се излъчва през гладко контуриран канал с диаметър около 6 инча, който действа като въздушна диафрагма с много ниска маса.

Другите високоговорители са поместени в отделен модул, широк около 25 см и висок 60 см, изработен от плътно парче фибровиден материал с дебелина 7,6 см. Тази част от високоговорителя е монтирана на предния панел на корпуса, простирайки се от горната част на басовия порт до горната част на корпуса. Подобно на по-голямата част от предната част на високоговорителя, тя е скрита от погледа от черната платнена решетка, която се задържа с магнитни закопчалки и е лесно сваляема. Структурата на решетката тежи изненадващо 2 килограма.

Ниско-средночестотните честоти се обработват от два 6-1/2-инчови конусовидни драйвера, близо до горната и долната част на предно монтирания модул. Между тях е разположен KEF Uni-Q драйвер с концентричен 6-1/2-инчов конус и 1-инчов куполен високочестотен говорител. Малкият, мощен неодимов магнит на високочестотния говорител му позволява да се побере в структурата на звуковата бобина и магнита на конусния драйвер, поставяйки средно- и високочестотните звукови източници в една и съща равнина. Твърди се, че дизайнът на Uni-Q минимизира прекъсванията при кросоувъра и осигурява подобно насочено покритие в областта на кросоувъра за изходите на двата концентрични драйвера.

Симетричното, вертикално разположение на нискочестотните високоговорители около средно/високочестотния драйвер Uni-Q се твърди, че придава на системата Model 105/3 силно желаните свойства на широко, равномерно хоризонтално излъчване, заедно с по-тесен вертикален диаграм на излъчване в средния диапазон, където акустичните източници на всичките четири драйвера се появяват в една и съща точка в пространството (центърът на средния драйвер). Тази точка е на около 31 инча от пода, приблизително на нивото на ушите на седнал слушател.

Въпреки че KEF не включва кросоувърните честоти в спецификациите на системата, ръководството посочва, че дизайнът на системата за съгласуване на натоварването с конюгирани честоти (Conjugate Load Matching) предоставя на задвижващия усилвател почти постоянно натоварване, почти изцяло резистивно. Това позволява на усилвател от всякакъв тип да постигне най-добрата си производителност, особено при работа със сложен програмен материал с високи нива на звука.

Инструкцията за употреба, предоставена със системата KEF 105/3, предоставя важна информация за това как да се разопаковат високоговорителите (което може да бъде много трудна задача, ако не се направи по предложения начин), както и съвети за поставянето им. KEF препоръчва високоговорителите да бъдат разположени на поне 50 см от задната стена и на 90 см от страничните стени. Задният панел на всеки корпус съдържа отделни позлатени клеми за свързване на басовите и средните/високите честоти, свързани с позлатени метални ленти. Клемите за свързване приемат голи проводници, плоски накрайници и единични или двойни бананови щепсели. Чрез премахване на джъмперните ленти, системата може да работи или в двукабелен режим, с отделни кабели за високите и ниските честоти, захранвани от общ усилвател, или в двукабелен режим, с отделни усилватели за горните и долните честотни диапазони.

Спецификациите на KEF 105/3 включват честотна характеристика от 49 до 20 000 Hz ±2,5 dB на разстояние 2 метра по референтната ос и в рамките на 2 dB от 50 до 17 000 Hz до 30 градуса от оста във всяка посока. Чувствителността на системата при безехови условия е оценена за ниво на звуково налягане (SPL) от 93 dB на 1 метър по референтната ос с входно напрежение от розов шум от 2,83 волта rms. Импедансът е оценен на 4 ома (резистивен) от 20 до 20 000 Hz и системата се препоръчва за употреба с усилватели, способни да доставят от 50 до 300 вата при товар от 4 ома. Максималната ѝ акустична мощност при пикове на програмата е оценена на 115 dB SPL при типични условия на слушане.

Тестовите ни високоговорители бяха оборудвани с активен външен еквалайзер, KEF Kube 200, проектиран за употреба с моделите 105/3. Kube 200 трябва да се инсталира в нискочестотен сигнален път, като например контур за запис на лента или между предусилвател и усилвател на мощност. Бутоните на панела му могат да заменят функцията за мониторинг на лентата (на задната му престилка има жакове за вход/изход на лентата) и да заобиколят еквалайзерните му вериги. Той има отделни копчета за управление на ниски и високи честоти с централни фиксатори и малко, отделно захранване.

Kube 200 е с ширина 6 инча, дълбочина 8-1/2 инча и височина 2-1/2 инча. Цена: високоговорители KEF 105/3, $3,500 за чифт; еквалайзер Kube 200, $390.

Лабораторни тестове

Инсталирахме високоговорителите KEF 105/3 според препоръчаното, въпреки че оставихме защитните капачки на крачетата с шипове, за да улесним преместването им по килима. Измерихме честотната им характеристика без еквалайзер. Честотната характеристика на еквалайзера Kube 200 беше измерена отделно и добавена към измерената акустична характеристика на високоговорителя.

Честотната характеристика на Model 105/3 беше много плавна и равна, около ±2,5 dB от 400 до 20 000 Hz. Честотната характеристика на нискочестотния високоговорител с близко разположени микрофони на предния панел беше ±2,5 dB от 47 до 140 Hz, а честотната характеристика на средните честоти беше ±2,5 dB от 140 до 400 Hz. Комбинирането на тези криви за получаване на композитна честотна характеристика доведе до равна крива в рамките на ±2,5 dB от 47 до 20 000 Hz.

С копчета за управление, зададени в заключени позиции, честотната характеристика на Kube 200 беше равна от 800 до 20 000 Hz. Тя спадна до -1,5 dB от 100 до 70 Hz, върна се до референтното ниво при 56 Hz и се повиши до +16 dB при 20 Hz. Добавянето на това към измерената честотна характеристика на високоговорителя доведе до равна системна честота в рамките на ±2,5 dB от 23 до 20 000 Hz. Около 5 dB допълнително усилване на басите между 100 и 20 Hz беше налично при максималната настройка на контрола. При пълно усилване, изравняването на високите честоти на еквалайзера създаде леко наклонено покачване от 4 dB от 500 до 20 000 Hz, а при пълно намаляване имаше спад от 500 до 5000 Hz и равномерен изход -6 dB от 5000 до 20 000 Hz.

Импедансът на системата остана между 3 и 5 ома от 20 до 20 000 Hz (между 3 и 4 ома от 20 до 1000 Hz). Фазовият ъгъл на импеданса не надвишаваше 25 градуса в целия аудио диапазон, което потвърждава неговия по същество резистивен характер.

Кривите на FFT отклика на Модел 105/3 бяха по същество сходни при хоризонтални ъгли от 0 и 45 градуса от референтната ос, като се различаваха по ниво с 6 dB или по-малко в по-голямата част от диапазона до 10 000 Hz. Двете криви не се различаваха съществено при честоти под 13 000 Hz. Фазовата линейност на системата беше много добра, с обща вариация на груповото закъснение от 0,3 милисекунди от 1000 до 20 000 Hz.


Измерената чувствителност на системата беше 94 dB SPL, малко по-добра от номиналните 93 dB (не измервахме при безехови условия). Изкривяването на басите беше измерено при ниво на задвижване, еквивалентно на 90 dB SPL при измерването на чувствителността. Измерихме изкривяването като функция на честотата с байпасиран еквалайзер Kube 200, с неговата средна (detent) настройка на басите и с максималното му усилване на ниските честоти. (Когато еквалайзерът беше използван, входният сигнал към него се поддържаше постоянен.) Без изравняване, изкривяването беше под 1% до 36 Hz, достигайки 4,8% при 20 Hz. Средната настройка на еквалайзера увеличи изкривяването под 60 Hz, където изравняването стана значително. Изкривяването достигна 2% при 40 Hz и 5% при 36 Hz. Максималното усилване, както се очакваше, увеличи значително изкривяването при ниски честоти. С тази настройка, изкривяването бавно се покачи от 0,4% при 100 Hz до 1% при 76 Hz и 2% при 54 Hz, след което рязко се повиши до 5% при 37 Hz и 9,5% при 30 Hz.

Тестовете за импулсна мощност потвърдиха огромната способност за справяне с мощността на KEF 105/3. Не успяхме да индуцираме значително (чуваемо) изкривяване в диапазона на мощността на усилвателя Carver Mono-Block, който използваме за този тест. Във всеки случай усилвателят първо се „ограничи“, при изходни мощности в диапазона от 1835 вата при 1000 Hz до 1550 вата при 100 Hz. Последната цифра беше рекордна според нашия опит, тъй като много малко нискочестотни високоговорители ще издържат на едноциклов импулс от 100 Hz при нива на мощност дори от няколкостотин вата, без да превишат границите си на окачване със силен стържещ звук. KEF системата звучеше чисто, докато изходната форма на вълната на усилвателя не се „ограничи“.

Коментари

KEF 105/3 с лекота оправдаха заявените твърдения. Неговият честотен диапазон и плоскост бяха изключителни, с безпроблемна интеграция на басовите, средните и високите говорители. Въпреки че разширението на баса на самия високоговорител - без еквалайзера Kube 200 - не беше никак необичайно, особено за високоговорител с неговия размер и тегло, равномерният изход до близо 50 Hz всъщност включва почти цялото ефективно басово съдържание на по-голямата част от записите. Всъщност, през повечето време не открихме никакъв чуваем ефект от заобикалянето на еквалайзера. И без еквалайзер, Model 105/3 има това, което може би е най-ниското изкривяване на дълбоките баси от всички налични в момента широколентови високоговорители с неговия размер и цена.

Импедансната характеристика на тази система беше и най-близката до чисто (и постоянно) съпротивление, което сме виждали. Въпреки че съпротивлението е сравнително ниско, поради високата чувствителност на високоговорителя, практически всеки усилвател, който си струва да се използва в домашна музикална система, би трябвало да го захранва с лекота.

Само от гледна точка на измерването, тази комбинация от качества – висока чувствителност, плосък и широк диапазон и ниско изкривяване – би била впечатляваща във всеки високоговорител, особено в такъв със среден размер. Човек би очаквал такъв високоговорител да звучи наистина много добре и KEF 105/3 със сигурност оправда тези очаквания.

При първо слушане, звукът на 105/3 изглеждаше необичаен, но само по себе си това е необичайно. Няма два модела високоговорители, които да звучат еднакво и повечето разлики между тях могат да се отдадат на неравномерности в честотната характеристика и посоката (дисперсията), които оцветяват определени части от чуваемия спектър. Разбира се, в този процес участват много други фактори, особено що се отнася до тънкостите на качеството на звука, но техните специфики са предмет на широко разногласие.


Казано възможно най-директно, KEF 105/3 звучеше поразително неутрално, без видим акцент или липса в която и да е част от чуваемия спектър. Има много високоговорители, които могат да създадат изненадващи и понякога приятни ефекти благодарение на подчертания си бас или екстремното разширение или акцентиране на високите честоти. Обикновено такива ефекти зависят от програмата и е вероятно тези високоговорители да издават неестествени или неприятни звуци, когато възпроизвеждат друг материал.

Чути през KEF 105/3, мъжките гласове не бяха неестествено гръмогласни, струните не цвърчаха и не крещяха, ниският бас не бучеше, а цялостното вълнение от слушането не беше нито по-голямо, нито по-малко от това на самата музика. Накратко, Model 105/3 беше прецизен възпроизвеждащ уред. Не е изненадващо, предвид плавността на реакцията и широката дисперсия, а и стерео изображенията му също бяха отлични.

В допълнение към впечатляващите си технически качества, KEF 105/3 беше изключително приятно слушане, като никога не изискваше от слушателя да приема каквито и да било изкривявания или неприятни качества, които не бяха в програмния материал. Вероятно би бил най-добър в голяма стая, където би могъл да създаде естествено ниво на слушане; в нашата стая с размери 4,5 х 6 метра никога не успяхме да толерираме пиково ниво на мощност, по-голямо от няколко вата, без да се почувстваме физически атакувани!

Доскоро използвахме предшественика на Model 105/3, KEF 105.2, като наш референтен високоговорител в продължение на няколко години. Той беше (и все още е) отличен високоговорител, но контрастът между него и Model 105/3 е поразителна демонстрация на напредъка в технологията на високоговорителите през последните десет или дванадесет години. 105/3 напълно си заслужава доста значителната цена.


Преглеждания: 285
Другите търсят също
Препоръчани за теб
Цена:
2 100 лв 1 073,71 €