Доставя с % отстъпка
В Bazar.BG от 12 ноември 2012г.
Последно активен днес в 13:43 ч.
Автор:Жил Липовецки
Мека подвързия
Година на издаване:----
Състояние: Нова (на склад в издателството)
Ка 888
Световноизвестният
френски философ и социолог Жил Липовецки (роден през 1944 г.), авторът
на Хипермодерните времена, този път посвещава изследването си на
явление, родено в последните две десетилетия - обществото на
хиперконсумирането. Определението, което най-много приляга на индивида в
зората на XXI век, е като че Homo consumericus. Все по-неистов става
стремежът към по-добри условия на съществуване, към по-високо качество
на живота, към повече и по-силни емоционални преживявания, все
по-непредвидим е човекът в своите желания, вкусове, покупки.
Консуматорският дух се просмуква в отношението към семейството и
религията, към политиката и културата, към свободното време. Сякаш
консумирането се превръща в самостоятелна империя, чиито предели са
безкрайни. И все пак, щастлив ли е Homo consumericus? В интервю, на
въпроса "В какво се изразява парадоксалното щастие", Липовецки отвръща:
"Хедонизмът, консумирането обещава наслади, бягство, това е общество,
което тласка към щастието, ала всъщност се наблюдава нарастваща
тревожност, безпокойство, ежедневна незадоволеност. Ето къде е
парадоксът: колкото повече хората тичат към щастието, толкова по-усилено
се множат оплакванията и неудовлетворението." Навярно защото, по думите
на Шопенхауер, удовлетворението на желанията ни, което обществото може
да предложи, прилича на милостинята, дадена на просяка днес, а тя му
стига колкото да преживее до утре, за да изгладнее отново.