Доставя с % отстъпка
В Bazar.BG от 12 ноември 2012г.
Последно активен вчера в 20:40 ч.
Автор:Иля Йончев
Твърда подвързия
Година на издаване:----
Състояние: Нова (на склад в издателството)
Ка 888
Според
добре известната традиция, която започва с изследванията на Готлоб
Фреге, смисълът винаги се осветлява във връзка с изказването и неговото
значение. В тази традиция музикалният смисъл се тематизира в
дискурсивната рамка, чието средоточие винаги остават музикалната знакова
система и начините, по които в нея е означено или може да бъде означено
музикалното. В перспективата на такова виждане винаги се изправя
музикалният семиозис във всичките му семантични, синтактични и
прагматични аспекти, а музикалният смисъл е търсен в
екстензионално-интензионалните, денотативно-конотативните напрежения на
музикалното изразяване. В. Култура, Брой 20 (2459), 22 май 2007 г. ...
Да се чете този труд е предизвикателство към чувството за мисловно
езиков стил. Това особено оцветява прочита на последната глава,
посветена на музикалната тишина като пределно онтологично условие за
отключване на музикален смисъл "като тъждество у мен на битие, съ-битие и
събитие." Финално се явяват два образа на музиката. Първият е гротесков
- музиката е бъбривост, подтананикане. Вторият образ е на
музиката-саморазкриване: разкрива ни каквито се оказваме, когато сме
непотулени от самомнение. Прочитът на най-новия труд на Иля Йончев
"Музикалният смисъл" напомня по радостен начин, че точно той е
преподавател по "Музикална естетика" в Националната музикална академия,
разширена от него, естествено, като Философия и естетика на музиката.
Розмари Стателова