В Bazar.BG от 23 март 2013г.
Последно активен днес в 11:00 ч.
Авторът
представя своите възгледи за театъра и споделя режисьорския си опит.
Съдържание:
Вместо предговор Магията,
наречена театър;
1. Култура на
бита;
2. Всеки си
има причини;
3. За
магията, ужаса и предопределението;
4. Отклонение
от темата, посветено на „вечните въпроси“;
5. Пак за
магията. Омагьосването на Двгмата;
6. Раждането на
Хаоса;
7. Опити за
слагане на ред в Хаоса;
8. Сравнително
кратко отклонение, посветено на „потребителя на вещи“;
9. Изследването
на Хаоса;
10. Глава
последна, която се опитва да се върне към началото;
Първа част
Написано в очакване
на следващата постановка
1. Признатият
бунтовник Берт Брехт;
2. „Не е
достатъчно да имам симпатии…аз искам да се боря“;
3. „Скандалът
Петер Вайс“;
4. Документалната
драма?;
5. Немските „ученици“
на Бертолд Брехт;
6. Няколко
думи върху постановката на „Следствието“, осъществена в „Театъра за поезия и
естрада“ през 1967 г.;
7. Немските „ученици“
на Бертолд Брехт;
8. Зеленият плод
на свободата;
9. Творецът и
творбата му;
10. Парадоквалните
анализи на Анатолии Ефрос;
Огледалото, в което се оглеждаме – Професията на режисьора
1. Режисьорът
– докато е сам;
2. Увод като
увод;
3. Театърът
не се ражда в театъра , а на улицата;
4. Чакането
в режисьорската стая;
5. Първи
разговор с актьорите;
6. Заключението
по принцип трябва да е кратко;
7. Характери
и действие;
8. „Мишките и
хората“ на Джон Стайнбек;
9. Ние
започваме анализа на действието;
10. Жанр;
11. „Човекът с
пушката“ от Пагодин;
12. От
сложното към простото;
13. „В открито
море“ на Славомир Мрожек;
Режисьорът – в театъра
1. Сам воинът
не е воин;
2. Как се
проектира архитектурата на спектакъла;
3. Ритуали;
4. Как се
репетира „на маса“;
5. „Дъждовен
етюд“;
6. Как се
репетира „на сцена“?;
7. Обръщение
към актьорите преди обединителните репетиции на „Еснафи“;
8. Как
режисьорът става ненужен на театъра;
Цитат от
книгата:
"Не
търсете в театъра нищо необичайно - той просто принадлежи на търговската улица.
В него ще продават зрелища. Продават ги нормални хора - и те, като всички
останали, умеят нещо, което другите по-малко умеят - и от това са направили
своя професия. Театърът е професия. Но забележете – тая професия не прилича
никога на свиренето на цигулка или на правенето на делва, или на работата с
длето. Актьорът няма инструменти. Той не разполага даже се перото на поета или
четката на художника. Той сам си е инструмент. С който трябва да превърне самия
себе си в зрелище.
Вършейки
своите покупки на търговската улица, не забравяйте, че там на края ѝ, има
театър. Отбивайте се по-често в него. Или поне пращайте там децата си. От това
може би ще зависи как ще приказвате и пишете, какви вестници, романи и
стихосбирки ще четете. Как ще се обличате и как ще мислите… Театърът никога
няма да престане да бъде вечно обновяващото се първоначално училище за култура
на всеки народ.“ ."
Книгата е
издадена през 1979 г, съдържа 249 стр,, твърди корици, отчислена от библиотека,
подлепено гръбче, отлично книжно тяло. Съдържа черно-бели фотографии.