Стратегически маркетинг за нестопанските организации
Автор: Филип Котлър, Алън Андреасен
Обем: 768 стр.
Формат в мм.: 240 х 170
Издател: Класика и стил
Твърда подвързия
Година на издаване: 2005
Състояние: Нова (на склад в издателството)
Ка 888
Нестопанският маркетинг се превърна в отделна и легитимна област, част от научната дисциплина "маркетинг". Много водещи изследователи и учени, както и растящ брой докторанти, намират в проблемите за нестопанския маркетинг интелектуално предизвикателство, както и възможност да усъвършенстват уменията си за напредъка на обществото. Все повече и повече институции в държавния и в частния нестопански сектор осъзнават потенциала на този маркетинг, който може да им помогне в облекчаването на такива проблеми като свръхнаселеността, борбата със СПИН, опазването на околната среда, наркоманията и алкохолизма.
"Нестопанският сектор сега се нуждае не толкова от методи за приложение на маркетинга, колкото от помощ в стратегическото планиране. Много от нестопанските организации са изправени пред значително намаляване на източниците на приходи, пред коренни промени в структурата на потребителите (потребителския микс) и пред дръзки нови конкуренти. Нестопанските организации се нуждаят от преосмисляне на целите си и на това какви генерални стратегии могат да използват, за да ги постигнат" - пишат авторите.
Нестопанският сектор все повече се интернационализира. Много нестопански организации формират международни сдружения. Книгата предлага редица примери и най-богатия опит в тази сфера.
В "Стратегически маркетинг за нестопанските организации" са включени и множество анализи и гледни точки на специалисти от нестопански организации от цял свят, както и голяма част от най-новите открития и идеи, които редица учени вече лансират.