Python - решения на практически задачи
Автор: D.K. Academy
Обем: 382 стр.
Размер в мм.: 160 х 240
Издател: Асеневци
Корица: Мека
Година на издаване: 2018
Състояние: Нова, на склад при доставчик
Ка 888
Тази книга дава решения на различни практически задачи, възникващи при разработката на приложения с Python.
Примерите са събрани в следните категории:
числа, дата и време - изчисления с масиви, дати или време;
алгоритми за работа със структури от данни - търсене, сортиране, подреждане и филтриране на данни;
практически примери, обхващащи всякакви ситуации за работа с низове;
работа с файлове - четене и запис, съхраняване на структурирани данни. Работа с компресирани, CSV, JSON и XML файлове;
функции - представяне на необичайни и по-разширени способи за дефиниране на функции, както и разглеждане на различни образци на използване;
итератори и генератори - тук са показани типичните задачи, използващи итерация;
класове и обекти - създаване на обекти, използване на специалните методи, методи за енкапсулация, наследяване, управление на паметта. Представени са и полезни шаблони за разработка;
модули и пакети - организация на пакетите, разделяне на големите модули на няколко файла и създаване на пакети на пространство от имена;
мрежово и уеб програмиране - използване на Python в мрежови и разпределени приложения. Дадени са примери както за създаването на клиентски, така и на сървърни приложения;
паралелизъм - различни подходи за паралелно програмиране, в това число програмиране на нишки, стартиране на подпроцеси, а също така и различни прийоми, използващи функции генератори;
създаване на полезни инструменти за системния администратор - анализ на параметрите на командния ред, работата с файлове във файловата система и получаване на полезни данни за конфигурацията на системата;
С-разширения - свързване на C-код с код на Python, както и портирането на кода на разширение от версия 2 на Python във версия 3;
обработка на изключения - типове изключения и обработка на няколко изключения;
графични примитиви - създаване на нови и обръщане към съществуващи графични примитиви;
писане на реални програми - програма за рисуване Paint и играта Змията. Играта е един от най-сложните типове приложения, тъй като тя съчетава в себе си работа с графика, музика и сложна логика;
шифроване на данни - инструменти за хеширане, пакетите PyCrypto и cryptography.
D.K. Academy е иновативен практически ориентиран образователен проект, предоставящ качествено написани книги в областта на информационните технологии. Създаден е от Денис Колисниченко - водещ автор в областта на програмирането и информационните технологии, написал многобройни статии и повече от 30 книги на компютърна тематика