Толерантността се учи. Наръчник за преподаватели → Обява 24126557

Толерантността се учи. Наръчник за преподаватели
гр. София Наблюдавай

Публикувана/обновена на 04 ноември в 08:45 ч.

Състояние
Използвано
Доставка
Купувача
Предмет
Други
Клас
Други
Наръчник за преподаватели

Здраво книжно тяло, без забележки в текста.

Вместо увод
Ускоряването




на икономическите реформи, процесите на интеграция на България в ЕС и




съпътстващите ги радикални промени в областта на образованието,




социалната политика и здравеопазването поставят в неравностойно социално




положение значителни групи от българското общество. Ограниченият достъп




на групите в неравностойно положение до обществени, здравни,




образователни, административни и правни услуги води до тяхната социална




изолация.


В




същото време, незавършилото преструктуриране на българската икономика




води до липса на макро- и микроикономически условия«, позволяващи в




кратко- и средносрочен план да бъдат мобилизирани достатъчно финансови




ресурси за ефективно ограничаване на действието на факторите,




произвеждащи социална изолация. В тази ситуация попадането в




неравностойно социално положение и социалната уязвимост се превръщат за




значителни групи хора от инцидентно в трайно състояние и стават източник




на определени негативни обществени нагласи - подценяване, липса на




интерес, ограничаване на комуникацията, а в някои случаи - дори фобии,




които допълнително задълбочават маргинализирането на хората в




неравностойно социално положение.


Наличието




на значителни групи хора в неравностойно социално положение




дестабилизира общественото развитие. Допълнителни рискове за него




създава и традиционното изтъкване на евроинтеграцията на страната като




причина за реформи с висока социална цена, включително и в области като




образованието, социалната политика, здравеопазването, които са обект на




национално суверенна политика в самите страни-членки на ЕС. По този




начин не само правителствени програми за подкрепа на хората в




неравностойно положение остават неразбрани, но и се създава риск за




критичен спад на обществената подкрепа за процесите на евроинтеграция.




Проблемите на икономическото и социалното развитие се изваждат от




контекста на собствения политически и икономически избор на българското




общество. Така се формират контрапродуктивни пасивни нагласи и -




съответно - решаването на важни обществени проблеми, сред които




социалната интеграция, започва да се очаква от външни за обществото




фактори и сили.


В тази ситуация е очевидна необходимостта да бъдат мобилизирани максимално неикономическите ресурси на българското.........

Съдържание

ВМЕСТО УВОД....................................................................................5
СОЦИАЛНАТА ИНТЕГРАЦИЯ В ДНЕВНИЯ РЕД НА СЪВРЕМЕННОТО ОБЩЕСТВО: ОСНОВНИ ПОНЯТИЯ...............13
УЧИЛИЩЕ И СОЦИАЛНА ИНТЕГРАЦИЯ......................................17
ПРОБЛЕМЪТ




ЗА РАВНИЯ ДОСТЪП ДО КАЧЕСТВЕНО




ОБРАЗОВАНИЕ.................................................................................21
Казусът с "елитното" средно-образование.............................21
Казусът с "ромските училища".................................................22
Казусът достъп до образование на децата със специални образователни потребности.............26
Казусът дистанционно обучение.............................................28
Казусът обучение през целия живот.......................................29
Казусът бедност или защо битката с мизерията тръгва от образованието?.................35
ТОЛЕРАНТНОСТТА: НЕОБХОДИМОТО УСЛОВИЕ ЗА УСПЕШНА СОЦИАЛНА ИНТЕГРАЦИЯ..........................39
Идеята за толерантност-основни етапи на историческото й развитие.................39
Граници на толерантността......................................................45
Толерантността в огледалото на "официалната" история: мнозинство и малцинства в българската
национална история.................................................................49
Стига вече кръстоносни походи...............................................54
"Аз съм прав, ти грешиш, върви по дяволите!"
Религии и срещи на цивилизации............................................62

СОЦИАЛНА ИЗОЛАЦИЯ И ГЛОБАЛИЗАЦИЯ:
НАРКОТИЦИ И СПИН - ДВА ПРИМЕРА
ЗА ПРОБЛЕМИ БЕЗ ГРАНИЦИ........................................................73
Основни аспекти на глобализацията......................................73
Училище и ХИВ/СПИН..............................................................75
Превенцията: най-добрата защита срещу ХИВ/СПИН 76
Подкрепа във и извън класната стая.......................................77
Какво могат да направят възрастните?...................................78
Загриженост и подкрепа...........................................................80
ХИВ/СПИН ситуацията в България.........................................82

ТОЛЕРАНТНОСТТА СЕ УЧИ:
УЧЕБНИ ПРОГРАМИ ЗА НАЧАЛЕН ЕТАП...................................85
I. Общо представяне на учебната програма
"Толерантността се учи" за I-IV клас.......................................85
Разпределение на часовете по форми
на обучение за областта "Обществени науки и гражданско образование"......................................................85
II. Цели на обучението..............................................................86
III. Очаквани резултати на ниво учебна програма и IV-Учебно съдържание (теми, понятия,
контекст и дейности).................................................................88
IV. Възможности за междупредметни връзки........................96
V. Специфични методи и форми за оценяване на постиженията......................98
VI. Методически указания за прилагане
на учебната програма "Толерантността се учи", предназначени за начални учители......................99

ТОЛЕРАНТНОСТТА СЕ УЧИ: ИНТЕГРИРАНА
УЧЕБНА ПРОГРАМА ЗА ПРОГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП...................103
I. Общо представяне на учебната програма "Толерантността се учи" за V-VIII клас..................................103
II. Цели на обучението............................................................105
III. Очаквани резултати на ниво учебна програма и 1У.Учебно съдържание (теми, понятия,
контекст и дейности)................................................................106
IV. Възможности за междупредметни връзки........................122
V. Специфични методи и форми
за оценяване на постиженията..............................................125
VI. Методически указания за прилагане
на учебната програма "Толерантността се учи", предназначени за учители......................................................127

ПОЛЕЗНИ ВРЪЗКИ В ИНТЕРНЕТ
ПО ВЪПРОСИТЕ НА СОЦИАЛНАТА ИНТЕГРАЦИЯ..................132


Преглеждания: 391
Още обяви в Bazar.BG
Цена
Цена:
19 лв
5835 рейтинг
topknigi.bg
В Bazar.BG от 05 юни 2012г.
Последно активен днес в 12:11 ч.
150 обяви на потребителя
Съобщи за нередност!