В Bazar.BG от 23 март 2013г.
Последно активен вчера в 20:29 ч.
Как да възпитаваме читателя? Как да се избавим от
съществуващите недостатъци при преподаването по литература: от логизирането и
схематизма? Можем ли да доведем до съзнанието на ученика образния строй на
художественото произведение, без да пострада приетият понятиен анализ?
Засега още няма отговори на тези въпроси, но съществува
обаче спор и в този спор книгата на Л.А. Рибак участва аргументирано.
Това е книга на разсъждения и търсения, разказ за
трудностите и несполуките, за откритията и постиженията на учителя и учениците,
това е опит да се проникне в природата на на образното мислене на
ученика-читател, да се опишат особеностите на читателския образ.
Особено внимание заслужава използваната от автора-учител
методика на изследване и обучение. Описаният в книгата метод на „литературни
задачи“ с насоченост към образно решение ще помогне да се разработи системата
за насочване развитие на художествено-образното мислене.
Емоционално и увлекателно написаната книга на Л.А.Рибак е предназначена
за широк кръг читатели, тя ще събуди интерес у учителя и методика, у психолога
и студента в педагогическия инститет.
Рецензенти: 1. Дпн М.Г.Ярошевски и дпн Д.Н.Богоявленски
Книгата е издадена през 1968 г., меки корици, съдържа 203
стр, отлично състояние.