Библиотека Бизнес
Революционният труд на Харвардския професор Хауард Гарднър легитимира представата, че човешката интелигентност не е една-единствена черта (КН), а комплекс от способности. Наскоро Даниъл Голман популяризира тази представа със своя бестселър "Емоционалната интелигентност". И сега, в тази новаторска книга, бизнес философът и футурологът Карл Албрехт показва как измерението на социалната интелигентност - проницателността, усетът за ситуацията и умението за взаимодействие - е ключ към успеха в работата и в живота.
Карл Албрехт определя социалната интелигентност (СИ) като способност да се разбираш с другите, като ги привличаш за съдействие. СИ представлява съчетание от чувствителност към потребностите и интересите на другите (т. нар. "социален радар"), великодушен и уважителен подход към тях и комплекс от практически умения за успешно взаимодействие с хората в каквато и да е среда. "Социалната интелигентност" предлага широко достъпен и обхватен модел за описване, оценяване и развиване на социална интелигентност на личностно ниво. Тази книга включва изобилие от интригуващи идеи, красноречиви примери, истории, случаи, ситуационни стратегии и пособие за самооценка - и всичко това с цел да ви помогне да се научите как да се ориентирате по-успешно в социални ситуации.
Карл Албрехт ще ви преведе през петте измерения на социалната интелигентност (ОПАЯЕ):
1) Осъзнаване на ситуацията: способността да разчитате ситуациите и да тълкувате поведението на хората, участващи в тях.
2) Присъствие наричано понякога "маниери", то включва цял набор вербални и невербални поведения, които създават представата за вас в съзнанието на другите.
3) Автентичност: това са онези типове поведение, които карат другите да ви оценяват като честен, открит и "истински".
4) Яснота: способността да обяснявате идеите си и да формулирате възгледите си.
5) Емнатия: способността да "установявате връзка" с другите.