В Bazar.BG от 23 март 2013г.
Последно активен вчера в 12:55 ч.
Учебника не е
ползван, в учебната тетрадка не е писано.
Основните направления,
които авторите очертават с разработването и специфичния начин на поднасяне на
учебното съдържание, са свързани с:
· Развитие
на интелектуалните способности на учениците. На този етап това е пряко свързано с развитието на умения за
сравняване, обобщаване и вземане на решения. Във връзка с това са направени
обобщение и систематизация на всичко, изучено до момента. Това е важно, като се
има предвид, че в 4. клас завършва началният етап на обучение и е наложително
да се сложи определен ред в знанията и уменията на учениците. Форматът на
обобщителните уроци позволява освен съдържателно информацията да бъде откроена
и визуално, което е от особено значение за съвременното поколение, мислещо в
образи
· Разбиране
на практическата значимост на изучаваното по математика. Във връзка с това особено значение има
рубриката „Искам да стана...”. Тя осигурява възможност на учениците
да влязат в ролята на специалисти в дадена област, да се опитат да решават
проблеми, да вземат решения и да ги обосновават
· Овладяване
на различни компетентности. Специално
внимание е отделено на придобиването на дигитална компетентност (работа с
т.нар. интернет таблици и с дигиталното портфолио) и на работата с информация,
представена по различни начини
· Стимулиране
на учениците, проявяващи интерес към математиката. За тях са разработени задачи, означени
по определен начин, които не са задължителни за останалите деца.
Разработките в
учебника са допълнени с още задачи и упражнения в електронния учебник и в двете
учебни тетрадки. Амбициозните цели, заложени от авторите, остават провокация за
учителите, които ще посегнат към учебника с любов към децата и с мисъл за
тяхната реализация в бъдещето.
Разработените в
първата тетрадка уроци включват учебно съдържание, свързано с:
· редицата на
естествените числа
· римските цифри
· събирането и
изваждането на многоцифрени числа
· умножението на
многоцифрено число с едноцифрено
· мерните единици за
лице
· геометричната фигура
окръжност и геометричните тела куб, правоъгълен паралелепипед, пирамида, конус,
цилиндър и кълбо
· работа с текстови
задачи и информация, представена по различни начини
· устно смятане.
Предложените в
тетрадката задачи може да се изпълняват в часа заедно със задачите от урока, да
се използват за следобедните занимания на учениците или да им се дадат за
самостоятелна работа вкъщи. Както в 3., така и в 4. клас част от предложените
разработки в тетрадката са обогатени с допълнителни задачи, оформени в
специално поле (цветна лента):
· задачи за усъвършенстване
на уменията на четвъртокласниците за смятане
· за затвърдяване на
геометричните им знания
· за развиване на
тяхната съобразителност, наблюдателност и находчивост.
Някои задачи са
свързани с любопитни за учениците факти, а други ги провокират да изпълняват
различни ролеви игри.