Доставя с % отстъпка
В Bazar.BG от 12 ноември 2012г.
Последно активен днес в 07:30 ч.
Какво представлява човешката езикова способност, какъв е нейният произход, как се развива тя в ранното детство? Как се поставя началото на усвояването на сложната система на граматиката на езика още през първите три години от живота и общуването ни? В монографията тези изследователски въпроси са разгледани през данни за няколкостотин деца, усвояващи българския като роден език, събирани през последните десет години. Представени са резултатите от анализи на траекторията на граматично развитие, индивидуалните различия, социо-демографските фактори, които оказват влияние върху речевото развитие в най-ранно детство. Книгата представлява интерес за читателската аудитория, която следи литературата за ранното детско развитие, психолингвистиката и научните изследвания в областта на психологията у нас.
Елена Андонова е завършила Английска филология в Софийския университет и е защитила докторска дисертация в Университета в Кардиф, Уелс. От 1994 г. преподава в Нов български университет. Работила е също така в Германия и Великобритания. Нейните научни изследвания са в областта на усвояването на роден език, обработката на реч от едноезични и двуезични, пространствения език и комуникация, връзката между езиковата и други познавателни способности. Участвала е в различни международни изследователски проекти и е автор на десетки научни публикации. Член е на Управителния съвет на Световното дружество по когнитивна наука. Елена Андонова е директор на Изследователския център по когнитивна наука в НБУ.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Увод
Теоретични подходи
Изследователска методология
Характеристики на извадката
Възрастови различия при усвояване на граматични форми
Възрастови различия при развитие на синтаксиса
Влияние на социо-демографски фактори
За неотделимостта на граматиката от лексиката
Заключение
Благодарности
Използвана литература
Бланка за обща информация
ВЕРБА-2