Социалните мрежи завладяха живота ни в рамките само на едно десетилетие. Платформи като Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, Vine свалят диктатори и издигат президенти, превръщат за една нощ неизвестни тийнейджъри в знаменитости, спасяват или унищожават кариерата и живота на не един човек. Променят общественото мнение по значими теми за дни. Носят милиони на хората, които осъзнават силата им.
Как се случва това?
Новата основополагаща теория на визионерите Оливър Лъкет и Майкъл Дж. Кейси разкрива, че социалните мрежи функционират по правилата на биологичния живот - репродуцират се, адаптират се, растат и еволюират.
Следвайки тези правила, книгата отговаря както на глобални, така и на конкретни въпроси:
Как милиардите свързани помежду си хора, които представляват клетките на Социалния организъм, си взаимодействат?
Как Социалният организъм се храни от изображенията, текстовете, музиката, които постваме; чисти се от отпадъците, като най-големият му екскремент е лошият маркетинг?
Как идеите, които остават под формата на видеа, снимки, уебсайтове, хаштагове, се превръщат в меми и оформят структурата, която наричаме социална ДНК?
Как движенията, породени от хаштагове, помагат на имунната система на Социалния организъм да се справи с "обществено заболяване" и дори сменят политически системи?
Защо Facebook трябва да се промени, ако не иска да последва съдбата на динозаврите?
Кои платформи предпочита поколението на милениалите и защо?
Как социалните мрежи дават предимство на малките играчи пред големите?
Защо новият тип звезди - вайнъри и ютюбъри, завладяват социалните мрежи със своите дигитални образи?
Какво можем да очакваме от еволюцията на Социалния организъм - дали социалните мрежи ще се развиват по начин, полезен за обществото, или ще се самоунищожат?
"Социалният организъм" е незаменим наръчник за бизнес лидери, маркетинг специалисти, политици и за всеки, който иска да разбере дигиталния свят. Ръководство не само за социалните мрежи, но и за човешкия живот в днешно време и накъде се е запътил той.
Оливър Лъкет е главен изпълнителен директор на "ReviloPark", стартъп за онлайн маркетинг за артисти. Работил е начело на отдела за иновации на "Disney", съосновател е на платформата за споделяне на видеа "Revver". Като главен изпълнителен директор на "The Audience" е работил с клиенти като "Обама за Америка", "Coachella", "Pixar" и "American Express".
Майкъл Дж. Кейси е изследовател в сферите на икономиката, културата и информационните технологии и автор на книги. Работил е като журналист за "The Wall Street Journal" и е писал по темите на глобалната икономика и финансите. През 2015 г. Кейси става старши съветник в новата Инициатива за дигитална валута на "Media Lab" към Масачузетския технологичен институт.