Промяна на оценяването: Алтернативни възгледи / Changing Assessments
Changing Assessments: Alternative Views of Aptitude, Achievement and Instruction
Отлично запазена, без забележки, твърди корици, 337 страници, английски език.
От автора:
Днес, повече от всякога, икономическото и социално благополучие на нашата нация зависи от способността ни да използваме нашите човешки ресурси – да идентифицираме таланта, да го подхранваме и да оценяваме способностите и недостатъците по начини, които помагат на всеки човек да достигне пълния си потенциал. В преследването на тази цел лицата, вземащи решения в образованието, индустрията и правителството, разчитат все повече на стандартизирани тестове: набори от въпроси - с еднакви указания, времеви ограничения и задачи за всички участници в теста - предназначени да изградят картина за това, което някой знае или може да направи в определена област.
КАЛИБРИРАНЕ НА РАЗЛИКАТА Нашият акцент върху стандартизираното тестване се основава на презумпция, която е толкова основна, че често убягва: че ние, хората, се различаваме един от друг по начини, които са както значими, така и измерими. Ние се различаваме по отношение на когнитивните способности, възможностите за изпълнение на различни видове умствени и физически задачи, своя темперамент и интереси. Но някак си, без нужното задълбочено проучване, ние направихме прекалено голям колективен скок от горния факт към идеята, че има точни, измерими степени на вродени способности, които могат да бъдат използвани, за да насочат децата към правилните класни стаи, а възрастните към правилните работни места.
Тази книга дава теоретичните основи за нови измервателни средства и методи(като динамично оценяване и портфолийно оценяване), както и предложения концепции за оценяване, свързани с бъдещото развитие на технологиите.