За туризма. Пет туристически разходки в икономика на културата и наследството
Автор: Иво Ив. Велинов
Обем: 168 стр.
Размер в мм.: 130 х 200
Издател: Нов български университет
Корица: Мека
Година на издаване: 2022
Състояние: На склад при доставчик
Пет туристически разходки в икономика на културата и наследството
“Авторът демонстрира философски способности за осъществяване на критико-конструктивен анализ на проученото в различни области на науката. Настоящата книга е с подчертан интердисциплинарен характер по съдържание и тематика. Вниманието е концентрирано върху семиотичното познание и релацията между знаците в културологията и развитието на туризма.”
доц. д-р Теодора Филипова, СА Д. А. Ценов, Свищов
“Книгата има за обект на изследване семиотика на туризма. Разработеният и предложен анализ е иновативен подход за осмисляне и развитие на туристическите дестинации, съвременните видове туризъм, оценяване и измерване на въздействието на макро- и микросредата в туризма.”
проф. д-р Стоян Маринов, Икономически университет – Варна
“Задълбочен и обхващащ реториките на туризма анализ. В днешно време културата, икономиката и духовността са трите компонента, които постоянно се измерват от международни компании в областта на интегрираните маркетингови комуникации, центрирани в творчески и бизнес план към изграждането на устойчив туристически брандинг.”
доц. д-р Стефан Серезлиев, ВТУ Св. св. Кирия и Методий
СЪДЪРЖАНИЕ:
Въведение
- Икономика и култура – да продаваш или да остойностяваш?
- Композиционно въвеждане в туристическите разходки
Първа туристическа разходка с швейцарския лингвист Фердинанд дьо Сосюр
- Алтернативен туристически маршрут с основните идеи на Сосюр
- Езикови реалии в географията на Черноморския регион
- Черноморският регион като предмет от обективната действителност
- Модел 3а допълнителни културологични измерения в икономика на наследството и туризма по тематичната разходка
Втора туристическа разходка с американския философ Чарлс Пърс
- Алтернативен туристически маршрут с основните идеи на Пърс
- За културния ландшафт с непосредствен, динамичен и краен интерпретант
- Емоционално консумиране в триада от интерпретанти
- Модел за допълнителни културологични измерения В икономика на наследството и туризма по тематичната разходка
Трета туристическа разходка с литовско-френския филолог Алгирдас Греймас
- Алтернативен туристически маршрут с основните идеи на Греймас
- Към наративна програма за анализ на туристическо място като стойностен обект в туризма
- Гробищният парк в конфликтни ситуации между актанти сред културния ландшафт
- Модел за допълнителни културологични измерения В икономика на наследството и туризма по тематичната разходка
Четвърта туристическа разходка с френския мислител и критик Ролан Барт
- Алтернативен туристически маршрут с основните идеи на Барт
- Митологизиране на културен ландшафт
- Митологизиране на културен маршрут
- Модел за допълнителни културологични измерения в икономика на наследството и туризма по тематичната разходка
Пета туристическа разходка с руско-естонския културолог Юрий Лотман
- Алтернативен туристически маршрут с основните идеи на Лотман
- Психогеография на туристическото място с граници на отделни културни пространства
- Туристическа забележителност и културно пространство за мотивирано пътуване
- Модел за допълнителни културологични измерения в икономика на наследството и туризма по тематичната разходка
Заключение
- България в туристическата Знакова система
- Перспективите
Приложения
- Тематичен въпросник
- Анотиран речник на основни термини
Библиография
- Резюме
- Summary
- Contents
- Zusammenfassung
- Inhalt
- Resumen
- Indice
- Резюме
- Содержание