Валдорфската детска градина в съзвучие с природата на детето - Владимир Загвоздкин
По какво се различава валдорфската детска градина от другите детски заведения? Как пълноценното и разностранно развитие на децата същевременно да е радостно и естествено? Какво е развитие и възпитание, съобразено с детската природа? Как валдорфските педагози си представят основната същност на своята работа, каква е тяхната педагогическа философия? Какво конкретно правят в ежедневната си работа, за да помогнат на развитието на заложените в индивидуалността на детето способности и заложби?
Валдорфските детски градини и училища съществуват близо сто години и са разпространени в много страни по света. В последно време интересът към тях осезаемо нараства и броят им значително се увеличава. С тази книга ще научите защо валдорфската методика става все по-актуална.
От книгата ще научите и как може да осигурите на децата си пълноценно и хармонично развитие, чрез:
- метода на възпитание чрез подражание и пример;
- валдорфската "философия на играчката";
- ритъм и повторение;
- уют и топло настроение в детската среда;
- занимания по изкуства: живопис, рисуване, моделиране, музика и пеене, евритмия;
- разнообразна съвместна дейност на деца и възрастни: работа в домакинството, работа в градината, ръкоделие, работа с природни материали.
Владимир Константинович Загвоздкин е един от инициаторите на валдорфското движение в Русия. Завършил е Висшето училище по валдорфска педагогика в Щутгарт и е дипломиран учител по валдорфска педагогика. Съвместно с немски и руски колеги е участвал в основаването на Центъра за валдорфска педагогика в Москва, а също и на валдорфски училища.
Съавтор е на предучилищни образователни програми, основани на принципите на валдорфската педагогическа система. Автор е на многобройни публикации и провежда изследователска работа в областта на съвременните чуждестранни образователни системи, съвременните проблеми на образованието и философско-методологическите проблеми на педагогиката и психологията. Преподава в Московския държавен психолого-педагогически университет и Московския държавен педагогически университет.