Появата на първото издание на тази книга през 1995 г. постави основите на обучението на деца и възрастни по дисциплините "Зрително подпомагане" и "Зрителна рехабилитация". След това у нас се появяват редица статии и едно ръководство върху зрителната рехабилитация на възрастните от Радулов и Божилова(2005).
Появата на второ издание е продиктувано не само от търсенето на специална литература в разглежданата област, но което е по-важно - от настъпилите промени и нови постижения в областта на оценяването, ефективното използване на слабото зрение и развитието на четивните техники в световната теория и практика през последното десетилетие. Второто преработено издание предлага разширяване на методите за комплексно оценяане на слабото зрение, обогатяване на зрителните задачи, като отделяме специално внимание върху възможностите за виртуално четене.
Специалистите ще намерят по-съвременен поглед към функционалното оценяване и използване на оптични средства.
Основната цел на тази разработка е въз основа на кратък теоретичен анализ върху същността на слабото зрение да предложи разнообразни методи, средства и процедури, обезпечаващи развитието на зрителна ефективност в обучението и извънкласната дейност на децата със слабо зрение.
Тази книга може да бъде полезно практическо помагало в ръцете на учители-терапевти по зрително подпомагане, консултантите на родители и учители на деца в предучилищна възраст, ресурсни учители, учители по специални програми и студенти по педагогика на зрително затруднените.