Доставка с Еконт

Ремонт на ДПФ и Катализатори с внедряване на нови пити → Обява 45312474

Ремонт на ДПФ и Катализатори с внедряване на нови пити
гр. София, Младост 1 Наблюдавай

Публикувана/обновена на 17 април в 08:30 ч.

РЕМОНТ на КАТАЛИЗАТОРИ и ДПФ с монтиране на нови пити
ЦЕНА при заптиване спрямо автомобил и
двигател.
ЗА ЦЯЛАТА СТРАНА РАБОТИМ С ЕКОНТ – 08********11
katalizatori.alle.bg
ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА КАТАЛИЗАТОРИ И ДПФ / ФАП
ФИЛТЪР DPF FAP за АВТОМОБИЛИ и бусове.
Внедряване на чисто нова керамична пита на
мястото на запушената или счупена такава.
Връщаме старата пита за да може клиента да
я продаде. Можем и ние да я купим ако клиента пожелае.
Какво е катализатор?

Катализаторът най-общо казано е елемент от изпускателната система на автомобила имащ за цел намаляване на емисиите от вредните газове, които двигателят отделя в атмосферата.

Устройство на катализатора

Катализаторът представлява една или няколко керамични или метални пити разделени по цялата си площ на канали с диаметър от 0.2мм. Катализаторът е увит в термоустойчива вата и вграден в метален корпус (кожух). В керамичната пита на катализатора има внедрено покритие фин слой от благородни метали, които при висока температура над 300 градуса по Целзий стартират реакция на окисляване на вредните газове: въглероден оксид, въглеводород и азотен оксид. Те се неутрализират посредством добавяне на молекула кислород и се превръщат във въглероден диоксид, азот и вода.

Катализаторът отвътре

катализатори
Проблеми и запушване на катализатора

Свръхнагряването на катализатора най-често е причината за неговото запушване и повреда. Това най-често е породено от прекалено богата горивна смес и достигане на неизгоряло гориво в изпускателната система на автомобила. Горивото, попаднало там, се възпламенява повишавайки значително температурата на структурната решетка на питата. Понякога при неуспешен опит за палене или бутане на автомобила в катализатора се натрупва гориво, което се възпламенява разрушавайки вътрешната структура.

Пагубно за катализатора е и използването на бензин богат на олово, то се наслоява върху вътрешната страна на каналите, което води до тяхното запушване. Друг проблем е ако двигателя „гори“ масло, което също запушва катализаторните канали. Възможни са и повреди свързани с удари, а също така и трептения по изпускателната система, породени от неправилен монтаж.

Премахване на катализатора

Смята се, че след пробег от 120-150 хиляди километра , катализаторът спира да пречиства изгорелите газове и става негоден или пък се запушва. Всъщност, ако автомобилът е експлоатиран правилно с качествени горива, без проблеми свързани с горивната система, експлоатационният живот на катализатора е значително по-голям. Поради наличието на ценни метали, които се продават, често собствениците на автомобили сами си премахват катализатора с цел да „изкарат“ малко пари, тъй като самите керамични пити се изкупуват заради ценните метали внедрени в тях. Много са и неприятните случаи на откраднати катализатори.

Все пак ако катализаторът е задръстен, това води до по-висок разход на гориво и значително намалена тяга при движение. При това положение премахването на катализатора е препоръчително. Тъй като новите катализатори са на доста високи цени в порядъка на 800 – 1000 лв, ние предлагаме възстановяване на керамичната пита на значително по ниска цена.

Възстановяване на катализатори
катализатори
В много от случаите, когато катализаторът е запушен или просто липсва, собствениците на автомобила слагат на негово място резонаторно гърне или дори просто цилиндрична тръба. В тези случаи тръбата или дори резонаторното гърне не намаляват скоростта на изгорелите газове. В следствие на това ламбда сондата, която е инсталирана след катализатора, отчита прекомерно висока скорост на изгорелите газове, оттам дава грешка на борд компютъра на автомобила. Светва чек лампата на таблото за проблем в горивната система, горивна смес и т.н. и влизане на работата на двигателя в авариен режим. Продължителното каране на автомобила с индикация за тази грешка често води до неравномерна работа на двигателя, заглъхвания, давене при рязко подаване на газ и т.н. Често майстори манипулират индикациите на втората ламбда сонда с цел да се избегнат тези смущения, но това не води до трайно и качествено отстраняване на проблема.

Друг проблем при отстранен катализатор и вследствие на това огромна скорост и налягане на изгорелите газове при преминаването им по цялата изпускателна система е големия шум, който се предизвика и достига до вътрешността на купето и пасажерите. Нивата на шум в купето се повишават значително и то във всички обороти на двигателя, тоест не само при форсиране и високи обороти.

Голямата скорост на изгорелите газове има и други негативни последици за цялата изпускателна система, по бързо износване и направо разрушаване на вътрешните прегради на всички гърнета по системата. Особено когато колата се кара на газ, тогава значително се повишава и нивото на конденз по цялата система. Освен газовете в преградите на гърнетата се блъска и вода, която има много по голяма сила, което ускорява в пъти унищожаването на шумонамаляващите свойства на гърнетата.

катализатори
Важно е да се отбележи, че освен пречистване друго свойство на катализатора е намаляване на скоростта на изгорелите газове. Тоест съвременните автомобили са проектирани така, че да работят с внедрен катализатор, което пряко или косвено води до:

- Изпращане на коректна информация посредством втората ламбда сонда до компютъра на колата, показваща приемлива скорост и налягане на изгорелите газове. В следствие на това двигателят не влиза в авариен режим;

- Запазване на ниските нива на шум извън и вътре в купето на автомобила;

- По-дълъг експлоатационен живот на гърнетата и въобще цялата изпускателна система.
Преглеждания: 34
Още обяви в Bazar.BG
Цена
Цена:
1 лв
Покажи телефон08XX XXX XXX (покажи)
Потребител 4068380
В Bazar.BG от 17 април 2024г.
Последно активен 19 април в 08:19 ч.
1 обява на потребителя
Съобщи за нередност!