"В романа на Патриша Хайсмит «
Без милост» достигаме пределна граница на възприятия. Прекосим ли тази граница, нищо не е сигурно. Светът вече не е такъв, какъвто сме го познавали - той е ужасяващо по-реален за нас самите, отколкото за съседите, които живеят до нас."
Греъм Грийн
Младото семейство Сидни и Алисия Бартълби заживява изолирано в малка къща в английската провинция. Усамотението на двамата обаче не носи очакваните творчески успехи на Сидни. Един ден Алисия изчезва, за да...
... Да попаднеш в капана на собственото си въображение, да изиграеш най-големия хит на своя герой, да заровиш труп в гората, да разполовиш доброволно съзнанието си, а то от своя страна - самата действителност.
Кой е истинският талант на Сидни - писателския или този на убиеца?
Патриша Хайсмит или "Черната кралица", е от малкото автори - създатели на трилъри, включени в списъка на получилите наградата "Едгар Алън По". Редом с Агата Кристи, тя заема завидно място в лоното на най-четените и популярни писатели както в САЩ, така и в Европа, където е издавана в милионни тиражи. На българските читатели тя е известна само с трилогията, съдържаща и романа "Непознати във влака", филмиран от Алфред Хичкок, с който авторката прави бум сред любителите на криминалния и психологически жанр.
В творбите на Патриша Хайсмит ужасът и престъплението стапят крехките устои на моралните задръжки. Демоничното в човешката природа взема връх и сред порядъчните хора в техните порядъчни домове. "Музиката" на престъплението се композира от тъпо обществено безразличие и параноична жестокост. Светът на реда и този на престъплението се вграждат като монолитно цяло в синдрома виновност. Няма невинни! Дори жертвата сякаш услужливо придържа ръката на убиеца. Престъпникът е само малка, видима прашинка в окото на болното, разглезено дете - наречено човешка съвест.
Истинската зараза е навсякъде и във всички.