Мениджмънт и маркетинг на транспорта / Райко Райков, Тодор Размов, Димитър Константинов → Обява 52410044

Мениджмънт и маркетинг на транспорта / Райко Райков, Тодор Размов, Димитър Константинов
гр. Стара Загора, Център Наблюдавай

Публикувана/обновена на 14 ноември в 10:26 ч.

Състояние
Използвано
Доставка
Купувача
Вид
Бизнес и Икономика
Издателство
ВТУ "Тодор Каблешков"
Град на издаване
София
Година
2002 г.
Страници
448
Корици
Меки
Категория
Мениджмънт и човешки ресурси

За да поръчате, трябва да напишете Вашите имена, телефон и адрес на офис на Еконт във Вашия град.

Опция за преглед преди плащане.

Част I: Мениджмънт на Транспорта (Управление)


Тази част се фокусира върху организационните, финансови и оперативни аспекти на управлението на транспортните предприятия.

  • Основи на Мениджмънта в Транспорта: Дефинира спецификите на управлението в сектора, като се вземат предвид неговата инфраструктурна обвързаност, голяма капиталоемкост и социална значимост.

  • Организационни Структури и Управление на Персонала: Разглежда принципите на формиране на ефективни организационни структури в железопътния, автомобилния, водния и въздушния транспорт. Включва теми като планиране, контрол, мотивация и управление на човешките ресурси.

  • Финансов и Оперативен Мениджмънт: Обхваща управлението на капацитета (подвижния състав и инфраструктурата), управлението на разходите и ценообразуването на транспортните услуги.

  • Управление на Качеството и Риска: Разглежда въвеждането на системи за управление на качеството (напр. ISO стандарти) и методите за оценка и управление на рисковете, свързани с безопасността и сигурността на превозите.


Част II: Маркетинг на Транспорта (Пазарно Позициониране)


Тази част е посветена на прилагането на маркетинговите принципи към специфичната пазарна среда на транспортните услуги.

  • Маркетингови Изследвания в Транспорта: Методи за анализ на пазара, търсенето и предлагането на транспортни услуги, както и анализ на конкуренцията между различните видове транспорт.

  • Маркетингов Микс (4P) в Транспортния Сектор:

    • Продукт (Услуга): Специфичното за транспортната услуга (нематериалност, неотделимост). Акцент върху качеството и комплексността на предлаганите логистични решения.

    • Цена: Стратегии за ценообразуване на билети, товари и абонаментни карти, като се отчитат разходите, търсенето и държавната регулация.

    • Дистрибуция (Място): Управление на мрежата (маршрути, разписания, терминали) и каналите за продажба.

    • Промоция: Реклама, връзки с обществеността и лични продажби, насочени към привличане на пътници и товародатели.

  • Сегментиране, Таргетиране и Позициониране (СТП): Анализ на начините за сегментиране на пазарите (напр. по вид товар, по вид пътник – турист/бизнес) и създаване на конкурентно предимство.

  • Международен Транспортен Маркетинг: Засягат се спецификите на маркетирането на транспортни услуги на глобалния пазар и въпросите на интермодалните превози.



Книгата има за цел да интегрира теорията и практиката на управлението и пазарните стратегии в транспорта, като предоставя на читателя системен подход за вземане на решения в условията на динамичен и конкурентен пазар. Тя е важен източник за разбиране на икономиката и логистиката на транспортния сектор в България в началото на новото хилядолетие.



Преглеждания: 46
Оценка 5 от 1 глас.
Другите търсят също
Препоръчани за теб