География на туризма / Иван Марков → Обява 52412729

География на туризма / Иван Марков
гр. Стара Загора, Център Наблюдавай

Публикувана/обновена на 14 ноември в 14:07 ч.

Състояние
Използвано
Доставка
Купувача
Предмет
Други
Клас
Други
Издателство
Фабер
Град на издаване
Велико Търново
Година
2016 г.
Страници
215
Корици
Меки
Категория
Учебници за ВУЗ

За да поръчате, трябва да напишете Вашите имена, телефон и адрес на офис на Еконт във Вашия град.

Опция за преглед преди плащане.


Този учебник е създаден, за да изгради у читателите географска култура и аналитични умения за оценка и планиране на туристическия ресурс.


1. Основи на Туристическата География


  • Същност и Предмет: Дефинира се Географията на туризма като научна дисциплина, която изучава териториалното разположение и връзките между туристическите ресурси, туристическото търсене, инфраструктурата и туристическата дейност.

  • Туристически Ресурсен Потенциал: Анализират се природните (климат, релеф, води, биологично разнообразие) и антропогенните (исторически паметници, културно наследство, събития) фактори, които формират туристическата атрактивност на дадена територия.

  • Териториална Организация: Разглежда се структурата на териториално-туристическите комплекси (ТТК), включително ролята на туристическите центрове, туристическата инфраструктура (настаняване, транспорт, комуникации) и суперструктурата (туроператори, агенти).




2. Туристическо Райониране


Ключов елемент в книгата е туристическото райониране, което е необходимо за целите на териториалното планиране и управление на туризма.

  • Принципи и Методи: Представени са методите за обособяване на туристическите райони въз основа на хомогенност (сходство на ресурсите) и функционалност (взаимосвързаност на дейностите).

  • Регионална География на Туризма: Обхваща се географският анализ на туристическите региони (зони, райони, области) на България и света, като се описват техните специфики, ресурси и специализация (напр. морски, планински, културен, селски туризъм).




3. Приложни Аспекти


Учебникът има силно приложен характер, като подготвя бъдещите специалисти за:

  • Оценка и Инвентаризация: Методи за оценка на туристическия ресурс и неговата пригодност за различни видове туризъм.

  • Планиране на Развитието: Географският подход към устойчиво развитие на туризма – балансиране на икономическите ползи с опазването на околната среда и културното наследство.

  • Пространствено Развитие: Анализ на динамиката и тенденциите в пространственото развитие на туристическия пазар.




Книгата „География на туризма“ предоставя систематична основа за разбиране на териториалното измерение на туризма и е незаменимо помагало за всеки, който се занимава с анализ, планиране и управление на туристически дейности на регионално ниво.


Преглеждания: 15
Другите търсят също
Препоръчани за теб