Ценности и културни практики в България
Автор: Соня Карабельова
Обем: 344 стр.
Формат в мм.: 220 х 150
Издател: Класика и стил
Твърда подвързия
Година на издаване: 2011
Състояние: Нова (на склад в издателството)
Ка 888
Доц. д-р Соня Карабельова е преподавател по психология, философски факултет в Софийски университет "Св. Климент Охридски". Като учен, експерт и консултант в областта на мениджмънта, подбора, обучението и кариерното развитие на човешките ресурси, участва в национални и международни научно-изследователски проекти. Автори съавтор е на две книги и множество студии, статии и доклади. Соня Карабельова е съставител и редактор на "Христоматия по управление на човешките ресурси". Работила е като консултант за различни български фирми и международни компании.
Представените в книгата анализи са резултат от десетгодишно изследване на ценностните предпочитания към типа култура на организацията, уменията за управление, които са в основата на мениджърската компетентност, и обичайните културни практики в българския социокултурен контекст. В книгата е предприет цялостен подход към разбирането за естеството на новата реалност, в която отделният човек активно участва в създаването на ценностите на компанията. Сравнително кохортното изследване за десетгодишния период (2000-2010 г.) дава възможност да бъде изведен тридименсионален модел за обичайните културни практики, чрез който се очертава строгата йерархична субординация във взаимодействията между мениджъри и подчинени, силната потребност от зависимост и йерархия, както и доминирането на индивидуалистичните ценностни ориентации. В този смисъл предстои да бъде изминат дълъг път до освобождаването не само на отделния човек, но и на организацията и на обществото като цяло от строгите ограничения и регулярното на индустриалната епоха. Необходими са нови стратегии, правила и победения, тъй като новите социокултурни и социоикономически реалности не се съобразяват със старите условия и властови отношения.