Настоящото изследване представя многоаспектно функционирането на реториката в различни институции (президентство, парламент, изпълнителна власт) в процеса на европейската и атлантическата интеграция на България. Актуализирани са термини и понятия, дефинирани са различни видове реторика и ораторски видове, изведени са тенденции в съвременната реторическа практика в България. Ораторското изкуство е проучено в променени обществено-политически, социокултурни, технологични и технически условия, във връзка с елита и публичността. Реториката се представя в конфигурация, в която от съществена важност са политическият мениджмънт, политическата реклама и връзките с обществеността. Ораторството се изследва в нови проявления в киберпространството: от една страна, като уеббазирана информация, а от друга страна, като опити за провеждане на on-line дискусии по въпроси, свързани с европейската интеграция.
Книгата е адресирана към студенти, преподаватели в университети, журналисти, PR специалисти, политици, парламентаристи и всички, за които е важно да знаят повече за механизмите и начините, по които ораторското слово влияе върху отделни публики по важни въпроси и при вземане на важни държавни решения.