Дислексия / Dyslexia. A Cognitive Developmental Perspective
Dyslexia. A Cognitive Developmental Perspective
Сравнително запазена, меки корици, 162 страници, английски език.
Тази книга поставя една нова рамка за разбиране както на развитието на уменията за четене и правопис, така и на проблемите, които много деца имат при придобиването им.
Дислексията в развитието се откроява най-добре, твърди Маргарет Сноулинг, от гледна точка на взаимодействието между когнитивния състав на детето и изискванията да се научи да чете. В критични моменти от своето развитие децата с дислексия не притежават специфичните когнитивни умения, които са благоприятни за четене и правопис.
Изяснявайки ограниченията на традиционните „медицински“ и „образователни“ теории за дислексията, авторът пише от гледна точка на когнитивната психология и психологията на развитието. Тя разглежда не само причините за проблемите с четенето и правописа, но и как ,въпреки трудностите си, децата с дислексия могат и се научават да четат - как постигат ниво на грамотност, което първоначално изглежда извън възможностите им. Тя завършва с въпроса какво психологическото изследване може да ни изведе най-добрите средства за подпомагане на деца с дислексия.