Овладяването на българския език от ученици роми 1.- 4. клас / Христо Кючуков → Обява 52412309

Овладяването на българския език от ученици роми 1.- 4. клас / Христо Кючуков
гр. Стара Загора, Център Наблюдавай

Публикувана/обновена на 14 ноември в 13:36 ч.

Състояние
Използвано
Доставка
Купувача
Вид
Други
Издателство
Клуб '90
Град на издаване
София
Година
1997 г.
Страници
135
Корици
Меки

За да поръчате, трябва да напишете Вашите имена, телефон и адрес на офис на Еконт във Вашия град.

Опция за преглед преди плащане.


Книгата е научно-приложен труд в областта на психолингвистиката и социолингвистиката и цели да диагностицира проблемите, възникващи при усвояването на българския език (БЕ) като втори или несъвършен първи език от ромски ученици.


Основен Фокус и Методология


  • Диагностика на Езиковите Компетенции: Изследването анализира реалното ниво на владеене на БЕ (лексика, граматика, синтаксис) от ромските ученици в първи до четвърти клас. Установяват се сериозни дефицити в сравнение с техните български връстници.

  • Двуезичието и Неговите Последици: Кючуков разглежда смесеното двуезичие (когато децата владеят ромския и българския език, но нито един от тях не е напълно развит до нивото на академичен език). Това води до проблеми не само с общуването, но и с когнитивното развитие и усвояването на учебното съдържание по всички предмети.

  • Социално-културен Контекст: Подчертава се важността на социокултурната среда и езиковата изолация на децата, които не са имали достатъчен контакт с БЕ преди постъпване в училище.



Книгата предлага конкретни изводи, които са от изключително значение за образователната политика и педагогическата практика:

  • Ранно Езиково Обучение: Препоръчва се спешно въвеждане на интензивно предучилищно обучение по БЕ (от 3- до 5-годишна възраст), което да гарантира, че децата започват първи клас с минимално необходимото ниво за усвояване на учебния материал.

  • Специфични Учебни Програми: Настоява се за разработване на специализирани методики и учебни помагала, които да третират БЕ като втори език (или чужд език) в първоначалния етап, вместо да се прилагат стандартните методи за деца, чийто майчин език е българският.

  • Ролята на Учителя: Акцентира се върху необходимостта от допълнителна квалификация на учителите, работещи в мултикултурна среда, за да могат да прилагат диференциран подход и да разбират лингвистичните грешки, които са резултат от интерференцията между ромския и българския език.



"Овладяването на българския език от ученици роми" е ключово за разбирането на образователните неравнопоставености и служи като научна основа за разработването на интеграционни стратегии и специални образователни програми за ромски ученици в началния курс на обучение.




Преглеждания: 20
Другите търсят също
Препоръчани за теб